דף הבית / כללי / שתיקה היא זהב

שתיקה היא זהב

thumbs_38_100_wp.gif

שאלתה של רומי: מה עלי לעשות כדי להפסיק לראות רק את הדברים שמפרידים ביני לבין אנשים אחרים? קשה לי לראות את הדברים הטובים שאנשים עושים, ואני נתקעת רק בדברים הלא טובים שלהם, למרות שאני מודעת שזה גורם לפירוד ביני לבין האנשים בקבוצה. אני חייבת לציין שזה כולל את הבעל שלי. למרות שזה יכול להיות גם עם נשים, אבל איתן אני מצליחה למצוא את האיזון. מה עלי לעשות?

שאלתה של רוחמה: שמעתי אותך אומר בשיחה עם חגית תלם ושלי פרץ, שכאשר יש אי הסכמה בין בני זוג, הדרך הנכונה היא לשתוק ולא להיכנס לוויכוח, ופעולת השתיקה מולידה דבר חדש. האם אתה יכול להרחיב את הדיבור על כך? זה נושא כאוב מאוד בין בני זוג ואני מאמינה שהרבה זוגות מתחבטים בנושא זה.

תשובה (לשתי השאלות): שתיקה בזמן הויכוח, ויתור – גורם לתגובה דומה גם מצד הבן זוג, ויתורים הדדיים מביאים לחיבור ולהבנה שאנו צריכים להתעלות מעל האגו, להתאחד. בכך אנו מטפחים את הרגשת הכבוד זה לזה, ואפילו לחולשות של האחר, והבנת הטבע שלו. זה מביא לאהבה, למרות התכונות הלא מתוקנות שאנו רואים בשני, כמו שנאמר בתהילים "על כל פשעים תכסה אהבה". זאת אומרת שהפשעים בכל זאת נשארים, אבל שניכם לומדים להתעלות מעליהם – ומעליהם להתחבר.

4 comments

  1. ברכת שלום על התורה/רב"ש/ פרשת נצבים/ מאמר רסז

                                         רסז

            הנסתרות לה' אלהינו והנגלות לנו ולבנינו (כט, כח)

    הנסתרות – טעם רוחני נסתר מאיתנו. והנגלות – טעם גשמיות, נגלות לנו. וכשיכולים לקבל טעם הגשמיות בעל מנת להשפיע, אז ה' אלהינו מגלה לנו טעם של נסתרות, היינו, הטעם שהיה נסתר ברוחניות נעשה מגולה.

  2. שלום רב יקר, בזמנים עברו, בטו באב , בנות ישראל הפנויות היו לובשות לבן ויוצאות לכרמים, והבחורים היו בוחרים לכל אחד כלה. אז אולי גם עכשיו, תקיימו שיעורים פעם בשבוע משותפים לפנויים ופנויות בלבד שרוצים להקים בית רוחני שמושתת על הקבלה. בכדיי שיהיה איפה להפגש. אפשר שאחד התלמידים יעביר שיעור כזה, פעם בשבוע אולי. צריך לעזור לפנויים ויפה שעה אחת קודם. בכבוד והערכה.. תודה. Smile

  3. זהר תרומה/הסולם/מאמר השמים מספרים כבוד אל/ אות קפד – קפו

    קפד) כד נהיר יממא וכו' : כשהאיר היום ביום השבת, עלית השמחה עולה בכל העולמות בנחת בחדוה. אז,  ב] השמים מספרים כבוד אל ומעשי ידיו מגיד הרקיע. מי הוא שמים. הם שמים אלו, דהיינו ז"א, ששם העליון נראה בהם, שהוא אמא, ושם הקדוש נרשם בהם, שהוא אבא, כלומר, שמים הוא ז"א, שיש בו מוחין דאבא ואמא.

    קפה) מספרים מאי מספרים וכו' : שואל, מהו פירושו של מספרים. אם תאמר כמי שמספר ספור דברים, אינו כן. אלא שמאירים ומנוצצים בהתנוצצות של אור העליון, ועולים בשם, הכלול בהארת השלימות העליונה, דהיינו בשם הויה, שיש בו י"ה, שהוא שלמות העליון, שהם אבא ואמא.

    ב] (תהלים יט)

    קפו) ומאן איהו ספור וכו' : שואל, מה הוא ספור, שנאמר בהם השמים מספרים, ומשיב, שמתנוצצים בהארת השלמות של ספר העליון, שהוא אבא, והנמשך מספר נקרא ספור. ומשום זה, עולים בשם שלם, שהוא הויה, ומאירים באור שלם, בקו ימין, ומתנוצצים בהתנוצצות שלמה, בקו שמאל. הם מתנוצצים ומאירים בעצמם מתוך האור של התנוצצות ספר העליון, ומתנוצצים ומאירים לכל צד וצד שמתדבקים בו, כי מהם, מספיריות ההוא ומן האור מאיר כל טבעת וטבעת ומתנוצץ בהתנוצצות, דהיינו כל הספירות שבמלכות הנקראות טבעות. משום שביום הזה מתעטרים השמים, שהם ז"א, ועולים בשם הקדוש, הויה, יותר מבשאר הימים.

  4. תלמיד – כעס על הבורא (22:51 ,08.07.08)

     
    שלום רב. לאחר שנתיים של לימוד וניסיון בהפצה אני מרגיש שהבורא לא עושה דבר. אני מרגיש שאני מחרף את נפשי והוא שותק לי. יש לי כעס עצום עליו! יש לי אפשרות להתקדם או שהדרך הסתימה בשבילי? אודה לך מאוד אם תענה לי תכל'ס ולא רק תגיד שצריך להתעלות אלא גם תסביר לי. כי יש לי תחושה לפעמים שאני רודף אחרי בועה.

    ברכת שלום על התורה/רב"ש/פרשת תולדות/ מאמר מב

                                         מב

    ויחפרו עבדי יצחק בנחל וימצאו שם באר מים חיים. ויריבו רועי גרר עם רועי יצחק לאמר לנו המים. ויקרא שם הבאר ההיא עֵשֶׂק כי התעשקו עמו (כו, יט-כ)

    סדר העבודה הוא : שמתחילים מקו ימין, היות שלא יכולים לחיות משלילה. ואז הוא צריך לומר שהוא האיש המאושר בעולם, כלומר, שיש לו שמחה מזה שהוא איש שפל (כמותו) וזכה למשהו להיות מגע עם הקדושה בבחינת המעשה על כל פנים. על אף שגם במעשה קיום תורה ומצוות אין לו חלק גדול ביום, שכל היום הוא עוסק בשאר דברים, ומכמה סיבות הוא לא יכול לעסוק כל היום בתורה ועבודה, מכל מקום כמה שיש לו, הוא זכיה גדולה אצלו, לכן הוא שמח ונותן תודה על זה.

    נמצא, שמצא באר על ידי החפירה, היינו על ידי זה שעסק בעמקות המוח ועשה חשבון צדק בין גדלות הבורא ושפלות עצמו. לכן קראו לבאר הזו דקו ימין בשם עשׂק, מחמת שהתעסקו עמו.

    ורועי גרר, גררו אותם לרבים, ששם מקובל שאם אינו עוסק כל היום בתורה ומצוות הוא לא נבחן ל"עובד", אלא בעל-הבית פשוט, והוא לא חשוב ולא כדאי לדבר ממנו. לכן כשהוא מסתכל על גישת הרבים כבר אין לו מה לשמוח. לכן רועי גרר לא נתנו להם להתעסק בשמחה, והיו להם עליות וירידות (נח).

    ____

    נח. ביאור הדברים תמצא בהרחבה בספר ברכת שלום מאמרים, שנת תשמ"ח מאמר טז : "מהו היסוד שהקדושה נבנית עליו".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest