דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שתול עצמך בקרקע פורייה

שתול עצמך בקרקע פורייה

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

האדם מרגיש בצורה הטבעית ביותר שהעולם הזה לא מספק אותו. אחדים יותר עצלנים, אחרים פחות, לכל אחד רצון משלו, כל אחד רוצה משהו, כל אחד מוכן ליהנות, והשאלה היא רק כמה מאמצים הוא מוכן להשקיע, כדי לקבל את הרצוי.

אך למעשה הבעיה היא אחרת: האם אני מסדר לי סדר עדיפויות, סקאלה של ערכים? – נגיד, אני רוצה להפוך להיות עשיר כמו רוטשילד. כאן מגיע הזמן למחשבה: אפילו אם אני אנחל הצלחה, ילכו לי כל החיים על זה. האם זה שווה את זה? – נדמה לי שלא.

כל אחד עושה את החישוב האישי שלו בהתאם לנסיבות. אנחנו שוקלים ומשווים כדאיות של מטרות אלו או אחרות בחיים. אז מה לעשות, אם אני מוצא לא מעט מטרות שהייתי רוצה להשיג? – גם הרוחניות נמצאת ברשימה הזאת, בעשירייה הראשונה או השנייה. אך חוץ מזה קיימים גם דברים יותר כדאיים: כסף, כבוד, בריאות וכולי. יוצא שהבעיה שלנו היא בהעלאת חשיבות הרוחניות בעינינו, להעלותו ממעמקי הרשימה לשורה הראשונה ביותר.

ניתן לעשות את זה רק בעזרת הקבוצה. הסביבה מסוגלת לחייב אותי לצורת מחשבה מסוימת, ואפילו לגמרי לא מוצדקת מנקודת מבטו של האגואיזם. העולם הרוחני עבורי זה משהו מטושטש, אינני מוצא בו בעצם כלום, ובכל זאת אני רוצה להגיע לשם. אם הקבוצה נותנת לזה חשיבות ומדברת על זה, אם מכל הצדדים מגיע אליי הדים על גדלות המטרה הרוחנית, אז אני גם כן משתוקק אליה, אפילו שאינני יודע עדיין מה זה. אני רוצה אותה יותר מהכול. לכן הבעיה היא לא ברצון העצמי שלי. לא צריך להצטער, אם הוא חלש, אם ציפיות הלב, השׂכל ואפילו הבטן, מכסים אותו. צריך להצטער רק בגלל שאינני נכלל בקבוצה שתרומם עבורי את המטרה הרוחנית. בזה כל הבעיה.

דיברנו לא אחת על רבי יוסי בן קיסמא שסירב לעזוב את תלמידיו בעבור כבוד וכסף בעיר אחרת. כי דווקא מהם הוא חדור בחשיבות ההשפעה. אפילו שהם בעצמם היו קטנים ולא ידעו עדיין שום דבר, אך הלב שלהם בער וזה היה יותר ממספיק. הם עוררו את רבי יוסי בן קיסמא שוב ושוב. כך גדול, הנמצא בין קטנים, נדלק מהם. כך גם הילדים שלנו "מעוררים" אותנו. כך גם הגרעין שנשתל באדמה, צומח.

האדמה היא דרגת דומם שמספקת לגרעין מלחים, מינראלים, ושאר החומרים המזינים. השמש, האוויר, המים, הם כולם שייכים לדרגת הדומם, אך דווקא בזכותם פורחת יצירת המדרגה הבאה. אם אתה מרכין את ראשך בפני הקבוצה, אפילו אם החברים נראים לך כקטנים, אז ההשפעה שלהם, הרצון שלהם, מעלה אותך להשפעה ואתה פורח.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest