דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שש מאות אלף אוהבים נאמנים

שש מאות אלף אוהבים נאמנים

2012-09-21_congress_sever_1350_w.jpg

מתוך מאמר "הערבות" של בעל הסולם: "בערבות הכללית הזאת נפטר כל יחיד מהאומה מכל דאגותיו לצרכי גופו עצמו, ויכול לקיים מצות ואהבת לרעך כמוך בכל שיעורו וליתן כל מה שיש לו לכל נצרך, היות שאינו דואג עוד בעד קיום גופו עצמו כי יודע ובטוח הוא ששש מאות אלף אוהבים נאמנים נמצאים בסביבתו עומדים הכן לדאוג בשבילו."

אני אצליח להשיג ערבות בתנאי שאני ארגיש ביטחון אישי. הביטחון הזה מגיע מהסביבה שמראה לי שהיא דואגת לי עד כדי כך שמנטרלת בי כל צורך לחשוב על הבטחת קיומי. לכן אני תלוי בסביבה. העיקר, למצוא סביבה שתשפיע עליי מכוח הערבות, כי על ידי זה הם ינטרלו את האגו שלי ויאלצו אותי לשכוח את עצמי ולאהוב את הזולת.

זאת אומרת, כולי נמצא בידי החברה שיכולה להפוך אותי לאוהב את כל הבריות, אם היא רק תרצה. אפשר לקחת אדם אכזרי וסורר ביותר, אבל אם כולנו נקיף אותו בערבות, אז הוא יאלץ להגיע לאהבת הזולת.

האדם תלוי במאה אחוז בסביבה. אבל עבודתו היא לחייב את הסביבה להשפיע עליו בעזרת כוח הערבות. במידה שהוא עושה זאת, באותה המידה הוא נעשה רגיש כלפי קבלת כוח הערבות מהאחרים וכך יגיע לאהבת הזולת.

heb_o_rav_bs-aravut_2014-05-28_lesson_pic06

אבל זה מעגל סגור. אפילו הסביבה הטובה ביותר לא תוכל להעביר לאדם את כוח הערבות אם אין לו רגישות. אנחנו מכירים על עצמנו עד כמה אנחנו לא רגישים להשפעות חיצוניות. בילדות, ההורים שלנו התאמצו בשבילנו כדי להשפיע עלינו, אבל אנחנו זלזלנו בהם. לכן, האדם מצידו חייב להשפיע על החברה, ובמידה שהוא עושה זאת, הוא הופך להיות יותר ויותר רגיש כלפי השפעת החברה.

ההשפעה צריכה להיות הדדית. אנחנו לא יכולים לקחת אנשים רגילים ולהקיף אותם בכוח הערבות שלנו כי הם יהפכו לאגואיסטים עוד יותר גדולים. חייבים לחנך אותם, כדי שהם יבינו שזה פועל רק בצורה כזאת: אני – לחברה, והחברה – לי. אבל אם הקבוצה משפיעה עליי ומביאה לי את כוח הערבות, אז היא משנה אותי ומכוונת אותי לאהבת הזולת.

מתוך שיעור על פי המאמר "הערבות", 28.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חברים, שאף פעם לא יאכזבו אותך
התכונה הנפלאה של הערבות
ערבות: אחד מעד – נפלו כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest