דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שרשרת שמוליכה מ"מלכות" ל"בינה"

שרשרת שמוליכה מ"מלכות" ל"בינה"

שאלה: כיצד צריכה להיבנות התפילה? האם היא צריכה להתחיל מהבקשה לעזור ליותר עליון, ל"אבות", לקבוצה, ורק בסוף אני מזכיר את עצמי?

תשובתי: בדיוק כך נבנית התפילה, ואנחנו צריכים ללמוד את זה. אבל אתה בינתיים יכול לפנות איך שאתה רוצה, העיקר שזה יבוא ממרכז הקבוצה. בהדרגה אנחנו נפרמט את הפנייה המשותפת שלנו בצורה הנכונה.

תפילה, זו לא צורת פנייה פשוטה. אתה תצטרך להציב את עצמך בצורה יותר ויותר מדויקת שנבנית מכמה שלבים. כל פנייה, זו שרשרת שלמה של מתאמים, של צורות מקשרות, שבקצה אחד מתחברת איתך, ואחר כך מספר פעמים מעבדת את הבקשה שלך ומביאה אותה להתאמה עם המדרגה העליונה.

זוהי מערכת שלמה. תפילה, אלה הן לא סתם מילים, אלא סדר של שני כלים (כי אות, זה כלי), שמצד אחד, מתאימים לך, ומצד שני, לבורא. ולכן אתה צריך לבנות את השרשרת הזאת, החל מז"ת דבינה, שמטפלת בך, עד ל"מלכות", שבה נכללת, כאשר עלית ממערכת של עולמות דקליפה.

לשם כך צריך להשתמש נכון ב- 22 אותיות של האלף-בית ובחמש אותיות סופיות (מנצפ"ך), כדי שהתפילה שלך בצורה של כלים רוחניים, כלומר שהורכבה מאותיות שמחוברות ביניהן סדר נכון, תשיג את הבורא (אלוקים), ז"ת דבינה.

אנחנו לא יודעים איך לעשות את זה, אבל בהדרגה בונים את התפילה שלנו מתוך ניסיון. מקובלים שחיו בזמן בית המקדש ערכו עבורנו סידור. תקופת בית המקדש, זה זמן קיום של הכלי הקדוש, שבו "מלכות" ו"בינה" היו מחוברות יחד, שזה נקרא בית של קדושה, בית המקדש. בית, זו "מלכות", ומקדש, זו ה"בינה".

המקובלים הגדולים האלה הרכיבו את הכנסת הגדולה, כלומר היו מחוברים בכלי אחד, והיו נמצאים בדרגת הגדלות, בהשגה גדולה. והם אלה שכתבו לנו את הסידור.

מתישהו אנחנו נשיג את התפילות הללו, אבל המקובלים כתבו לנו אותן מראש. גם אם אנחנו מבינים אותן וגם אם לא, אבל אם אנחנו מבטאים אותן, חושבים בכיוון הזה, אז בכל זאת מתקדמים.

אם קוראים נכון את התפילות, כלומר, תופסים את הפניות האלה בצורה רוחנית, אז אפשר לראות שם דברים גדולים.

המקובלים ביטאו את הפניות שלהם בשני אופנים: אחד, זה דרך המילים, כלומר ברצף של אותיות, השנייה, בצורה של סמלים, פשוט אותיות עם מילוי. כי תבנית של כל אות, זו הוי"ה שלמה, עשר ספירות, עם "רשימו" מיוחד, במצב מיוחד, ולכן כך הם כתבו את התפילות.

בהתאם לצורות הללו מסתדרת הנשמה שלנו. הרצון הכללי שלנו מקבל כאלה צורות של תבניות וכך אנחנו עולים.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 20.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה ליד העמוד האמצעי
המרכיבים של תפילה נכונה
הסידור – סאגה אודות החיים הרוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest