דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שקר החן והבל היופי

שקר החן והבל היופי

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

בדרך רוחנית, הנשמות שרוצות להתחבר צריכות תמיד להתייגע, לבנות קשר ביניהן. כתוצאה מכך, הן מפעילות את המלכות של עולם האצילות (הכלה), והיא מעוררת בזעיר אנפין (ז"א) התקשרות ברמת האמונה ולא בכוונה על מנת לקבל תענוג. אז, הברית הזאת מתקיימת, כיוון שכולנו חתומים עליה, להחזיק זה בזה, רק בגלל חשיבות המטרה הרוחנית, ללא קשר כמה כל אחד נותן.

אם לדוגמא, החברה שלך יפה ואתה מקבל הנאה מכך, אתה כאילו מכור לה. אם אתה חי עם אישה בגלל יופייה, אפשר לקרוא לך "מכור", כי אתה מקבל הנאה מיופייה, ובאמצעותו היא כאילו משלמת לך. לכן, אנו כורתים ברית שאנחנו "הולכים באמונה מעל הדעת", השפעה חשובה לנו יותר מקבלה ולכן אנו מחפשים תמיד את האפשרות לחזק את הקשר בינינו על ידי השפעה הדדית.

במידה שאתה מתקשר עם ההשפעה ההדדית, אתה מתחיל לשים לב כמה הכלה שלך (הקבוצה, העולם רוחני) יותר ויותר מכוערת והשותף שלך (הבורא) הוא שקרן. אם כך, עם מי כרתת ברית, כלפי מי התחייבת?! אז יש לך אפשרות ללכת ביתר אמונה מעל הדעת (השפעה מעל החשבון לקבל).

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
ברית נצחית

2 comments

  1. כאשה נידמה לי שלעולם לא אוכל להסכים לוותר על חן ויופי, הכיצד? והבריאה כולה מלאה בחן וביופי? כיצד נוכל להידמות לו בלעדם? ממעשיך היכרנוך, הלא כן? וכל מעשיו רק חן ויופי ללא גבול

  2. חן ויופי הן תכונות בשרשרת כל התכונות שיש בחיינו. אין להסיק מהן כלום ואין להשליך עליהן כלום. הן לא אמת ולא שקר. לא יותר טובות מכעור או בוטות. הכל תלוי במצב בכוונה ובבחירה. לפעמים השקר יהיה האמת . לפעמים הכעור יהיה "היפה". כל המצבים מתבררים באמצע .. בין שתי נשמות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest