שקיעתה של בבל, חלק 2

האדם נולד ומתפתח כאגואיסט. כך גם נאמר: "בראתי יצר הרע (אגואיזם) בראתי תורה תבלין", לתיקונו, כדי שהתורה תיתן לכם את המאור שבעזרתו אתם תוכלו לתקן את האגו. כך נוצרים שני קווים, שני חלקים של העבודה הפנימית: האגו בנפרד, החלק השמאלי, והתורה, החלק הימני.

שאלה: האם אני עד כי כך אגואיסט, שיש בי רק את הכוח השלילי? והאם עם המסר הזה אפשר למשוך אלינו את הקהל, כפי שאברהם עשה את זה?

תשובתי: הוא כנראה, פשוט פיזר פליירים בכל בבל העתיקה. הדפיס אותם במהירות בבית דפוס מקומי ופיזר בין כל הבבלים, בסך הכול אוכלוסייה של שלושה מיליון תושבים, נניח מהמטוס. והנה, הם קראו את הפליירים והתאספו סביב אברהם חמשת אלפים איש.

ואם נדבר לא בבדיחות, אז אברהם היה מנהיג רוחני גדול מאוד, כוהן עליון, מדען דגול של אותם הזמנים. ועוד הוא היה הבן של אביו, האידיאולוג הבבלי הראשי, תרח. לכן היו לו אמצעים, ידע, כוחות וקשרים, כל האפשרויות כדי להפיץ את המסר שלו. כל זה הכרחי בעולם שלנו.

ובכן, אברהם הפיץ את הידע, ולכן אנשים הצטרפו ונצמדו אליו. אבל הצטרפו אלה שהרגישו, שהם לא רוצים יותר לעבוד סתם כך עם האגו.

במילים אחרות, שרק האגו לבדו מניע אותם, שהם חיים רק הודות לכוח השלילי שלו. ואני בטוח שזה הביא אותם לידי דיכאון. כי הם לא הרגישו שום סיפוק, שום מילוי בחיים כאלה, על אף שבבל העתיקה הייתה ציביליזציה מפותחת. אם האדם מבין שבתוכו פועל ומתפתח רק כוח אחד שלילי, אז הוא יקפוץ מגשר או ממגדל גבוה. במקרה הטוב, ילך לעשן סמים.

ועניין אחר הוא, אם יחד עם ההבנה הזאת מתגלה לו האפשרות לרכוש את הכוח החיובי. כי הדרך מורכבת משתי נקודות ווֵקטור ביניהן. לכן, דרושה נקודה שנייה, כדי שלפחות במקצת "יאיר" לך האור מאיפה שהוא. אי אפשר לחיות ללא ההארה הזאת: "אני לא יכול להישאר כאן, ומה לעשות הלאה? להתאבד?". אבל אם משהו מאיר לי מרחוק, אם דרך העננים פורצת קרן קטנה של אור, יותר אין לי צורך בשום דבר.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שקיעתה של בבל, חלק 1
חברה מושלמת של אברהם, חלק 1
ארוכה הדרך אל הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest