שפת הענפים

laitman_2008-08-21_0594

היום מתחילים שבעת הימים המיוחדים של חג הפסח. במשך כל הימים האלה עלינו להיות בכוונה נכונה ובלתי פוסקת, מאחר וזו תקופה מיוחדת מאוד.

איננו חוגגים את המסורת והמנהגים דתיים משום שכך לימדו אותנו בילדותנו או בגלל המחשבה האגואיסטית שנקבל שׂכר בעולם הזה ובעולם הבא. אנחנו, הלומדים את חכמת הקבלה, רוצים בראש ובראשונה לגלות את העולם העליון, את הפעולות הרוחניות, אחר כך כשאנחנו כבר רואים את התולדות שלהן, את שורשיהן, אנחנו מוכנים גם לכבד ולשמור את המנהגים עם אותה הכוונה כמו הפעולות הרוחניות עצמן.

הראשונים שהשׂיגו את הקשר בין השורשים והענפים היו אברהם אבינו ותלמידיו. לפני כן, אברהם הכין ומכר פסלים והיה כהן דת בבבל העתיקה. אך כאשר גילה את הרוחניות ואת תוצאותיה בעולם הגשמי, ושמהעולם הרוחני יורדים כוחות לעולם הגשמי המפעילים את העולם הזה, הוא יצר את שפת הענפים – שפה המתארת את העולם העליון, את השורשים, במילים של העולם שלנו, הענפים.

אברהם אבינו גילה את כל המציאות, גם הגשמית וגם הרוחנית, כאחד שלם. לכן גם הפעולות הרוחניות וגם הפעולות הגשמיות התחברו אצלו לאחד, וכך הוא לימד את תלמידיו. על זה נאמר שהאבות (המקובלים הראשונים) קיימו את כל התורה עוד לפני קבלתה במעמד הר סיני. הם הרי גילו אותה מתוך השׂגת העולם הרוחני, הפעולות הרוחניות. וכתוצאה מכך הם קיימו את אותן הפעולות גם בעולם שלנו, משום שהרגישו את כל המציאות כאחד שלם.

מתוך הכנה לשיעור הזוהר, על פי ספר שמעתי, 29.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
סם החיים או סם המוות
מהעולם התחתון נכיר את העולם העליון
ייחודיות חג הפסח – אור האמונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest