דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / שפה רוחנית היא נצחית

שפה רוחנית היא נצחית

שאלה: מאמרי "שמעתי" נכתבו מעמדת השפעה בצורות המתאימות לדור שחי אז, האם מתוכננת התאמה של המאמרים והספרים לדור הנוכחי?

תשובתי: אם לומר בכנות, אני לא ממש מבין מה ההבדל, האדם לא השתנה מאז. אם אנחנו מביאים דוגמאות מהזמנים ההם, אז הם מובנים לבני אדם מודרניים היום. המושגים כמו הורים, ילדים, מזון, ייסורים, טוב, אלה מושגים שמקובלים על כולם. מיום כתיבת ספר "שמעתי" עברו פחות ממאה שנה. עבור חכמת הקבלה זה בכלל לא נחשב פרק זמן. אנחנו משתמשים בספרי קבלה שנכתבו אפילו לפני 400 שנה וזה מדהים!

תאר לעצמך שפתאום נפגשת עם אדם שחי לפני אלף שנה באירופה. לא היית מוצא איתו שפה משותפת, דחפים משותפים או הבנה. אבל אם היית פוגש אדם שעסק בזמנו בחכמת הקבלה, אפילו לפני 4000 שנה, אז היית מוצא איתו שפה משותפת ואינטרסים משותפים. מה היית יכול לשאול אותו או ללמוד ממנו?! הרי לפני ירידת הדורות אנשים היו הרבה יותר קרובים לרוחניות והרגישו אותה בצורה הרבה יותר מובהקת השפה אצלנו הייתה זהה לחלוטין.

שאלה: למה כל השפות משתנות ואילו העברית לא משתנה?

תשובתי: מפני שלשפה העברית יש שורש רוחני קבוע. העברית, כפי שמוכיחים עכשיו המדענים, היא שפה שקודמת אפילו לשפת חרטומי מצרים. זו בעיקרון אותה שפה שבה דיבר אדם לפני 6000 שנה. ובכלל העברית נחשבת שפה עתיקה יותר. כלומר, זוהי שפה שנובעת משורשים רוחניים, לכן כתיבתה והגהתה לא משנים צורה, הרי השורשים הרוחניים הם קבועים.

באופן כזה היינו יכולים לדבר בחופשיות עם האבות הרוחניים שלנו, להבין אותם ולתקשר עימם רוחנית, וזה מה שאנחנו עושים. בעלייתנו במדרגות רוחניות, אנחנו למעשה עולים אליהם ומתחילים לתקשר איתם, רק שזה כבר לא בדרגה הגשמית אלא בדרגה הרוחנית, והם מתגלים לנו כמרכיבים מדויקים לחלוטין של הנשמה הכללית.

מתוך שיעור וירטואלי, 27.11.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest