שער ה- 50, האחרון

בכל מדרגה ומדרגה שוב חוזר על עצמו אותו התהליך. הסימן לכך, זה החגים שחוזרים כל שנה, כל מחזור חדש. כל זה מתגלה בהתאם ל"רשימות" כלפי המקבלים שמבררים את האורות, ה"ניצוצין" וה"כלים" שלהם ולכן עוברים את השלבים האלה. כך אדם עובר מ"ט (49) "שערי טומאה" ומגיע לשער ה- 50 (נ') של "בינה". ואז כל מה שהיה נראה לו כנורא, מתהפך בו. המדרגה העליונה נראית לו כבלתי אפשרית וכשנואה, אבל הוא מוכן לקבל אותה ב"למעלה מהדעת" שלו, בכל מה שרק אפשר.

כך על ידי המאמצים שלו הוא עובר דרך מ"ט שערים. כל פעם נדמה לו שהוא לא מסוגל ולא יכול לעבור, אבל הוא איך שהוא מתגבר על המכשולים ועובר. בעוד שהשער ה- 50 עוצר אותו. הוא לא יכול לעבור דרכו ואז נולדת בו תפילה אמיתית שעוזרת לו לעשות את זה.

אסתר מסמלת הסתר כפול: גם על כלים דקבלה וגם על כלים דהשפעה. והתיקונים שנעשו על ידי מרדכי, גם כן נראים כמביאים תוצאה הפוכה שאמורה הייתה להיות מהאור המיוחד הזה "מור – דרור". כך אנחנו מגיעים לפורים, שבו מתגלה המצב הגרוע ביותר של חוסר אונים. אבל אנחנו משתדלים לשייך את זה לבורא ומוכנים ללכת בהשפעה, למעלה מהמצבים הכי גרועים, כדי להפוך אותם על ידי זה שמתעלים מעליהם, ועל ידי זה מתגלה המצב ההפוך, בכל זה מתלבש האור. אז מתגלה לנו העזרה מלמעלה.

צריכים להבין, שכאן הכול תלוי באדם עצמו, ואילו מצד העליון לא נעשית שום פעולה. כל המערכת העליונה כבר בנויה וקיימת, אבל אנחנו מעוררים אותה: "פרצופים" אבא ואימא, "אריך אנפין", בכך שמעלים את התפילה שלנו (מ"ן) לזו"ן דאצילות.

וגם כאשר מופיעה "איתערותא דלעילא" (התעוררות מלמעלה), זה גם כן אך ורק במקרה שהגיע התור שלה במעגל של הפעולות ההדדיות שלנו, בהתאם להתעוררות שלנו מלמטה.

מתוך שיעור על אגרת ל"א של בעל הסולם, 21.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חג הניצחון של הכוונה
המן ומשפחתו
מדוע המלך אוהב את המן (האגו)?

2 comments

  1. האם ואיך ניתן לדעת באיזה שער מתוך החמישים אנחנו נמצאים?
    אשמח לתגובתך, תודה

  2. שלום אושרית,
    שאלות לרב לייטמן אפשר לשלוח למוקד "קבלה לעם" דרך טל' 1-700-509-209, או דרך המייל info@kab.co.il.
    בברכה, ​רונית שי – מנהל​ת הבלוג​ של הרב לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest