שער הדמעות

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

אתה תרגיש שמחה כשתגיע לבקשה לכוח ההשפעה ממצב שאינך רוצה לשנות שום דבר במצבך, אתה מרוצה מהכול ואינך צריך לשום דבר. אתה לא יכול לבוא לבעל הבית, שכל המציאות שייכת לו, ולבכות. זו תהיה עדות לכך שאינך מרוצה ממנו, שאתה בוכה על כל מה שהוא עושה – כי הרי רע לך בעולמו! אז מה אתה מבקש? רק שיעשה אותך דומה לו. ולכן התפילה הזאת נקראת "שער הדמעות" – אני רוצה עוד יותר להשפיע לו בחזרה. אבל כל זה מתרחש בשמחה, כי הרי אנחנו כבר חברים נאהבים, המבינים את הקשר המחבר בינינו.

"בעל הבית" של העולם הזה וה"אורח", השיגו ביניהם ברית ועכשיו הם מבררים כיצד עליהם להתחבר עוד יותר חזק ולמלא זה את זה. שמחה זהו מדד טוב מאוד. הזכרו בכך כאשר תראו אנשים שבוכים ומביעים חרטה בזמן התפילה, הם חושבים שהם מקבלים על זה שכר. אנחנו לעומת זאת רוצים להיות בשמחה, כי רק אז אנחנו מצדיקים את הבורא ויכולים לפנות אליו עם בקשה לתיקון שלנו.

אני שמח בזה שהגעתי לבקשה הזו, לשער הדמעות. כך זה מתרחש ברוחניות, היכן שהשמות מובאים במושגים של השפעה, הכל להיפך בהשוואה למה שאנחנו רגילים אליו בעולם הזה. אני מתפוצץ משמחה, מהמצב שאני נמצא בו סוף כל סוף, מול הבורא, עם בקשה שכעת נענת ומביאה לי את אור התיקון. מצב כזה נקרא "שער הדמעות" – לא מדובר על בכי ושמחה שידועים לנו מהעולם שלנו, אלא על מצבים רוחניים המכונים בשמות אלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.12.2009

רשומות קודמות בנושא:
רוחניות – זה שמחה!
התקדמות רק מתוך שמחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest