דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שנת 2015: מבט אופטימי על העתיד

שנת 2015: מבט אופטימי על העתיד

שאלה: איזו שנה תהיה שנת 2015 עבור העולם, עבור ישראל ועבור חכמת הקבלה, שרק מתחילה להתגלות לכולם? באיזו מידה היא יכולה להתגלות בזמן הקרוב?

תשובתי: אני קושר את שלושת הפרמטרים הללו יחד: העולם, ישראל, חכמת הקבלה. מצבו של העולם תלוי באותה המידה שבה האנושות תגלה את חכמת הקבלה, שהיא חכמה לניהול הבריאה.

הערה: זה נשמע כמו קנוניה יהודית עולמית, שעל ידה מפחידים את כל העולם…

תשובתי: אין בזה שום קנוניה. אם הייתה קנוניה, היה קל מאוד לחשוף אותה ולחסלה במהירות.

אבל זה שהיהודים קובעים את עתידו של העולם בכל רגע של ההיסטוריה שלו והתקדמותו קדימה, זה נכון. כאן אני מסכים עם כל האנטישמים, מפני שזה חוק הטבע! כאן אי אפשר להסכים או לא להסכים האם זה מוצא חן בעינינו או לא. למעשה, זה הכול כך, ולכן, אין מה להסתיר את זה. על זה אני כתבתי במאמר שלי בעיתון "New York Times".

האנטישמיות קיימת מפני שהיהודים אינם מבצעים את התפקיד שהוטל עליהם. ברגע שאנחנו נתחיל לבצע את תפקידנו, כל אומות העולם יסתובבו אלינו עם פניהם ויעזרו לנו בכול.

שאלה: איך אתה חושב, האם בשנת 2015 עָם ישראל יתקרב לביצוע התפקיד שהוטל עליו?

תשובתי: זה תלוי בכך, עד כמה אנחנו נפתח ונגלה לעולם את חכמת הקבלה, שמסבירה כיצד על אומות העולם ועל היהודים להשפיע על מערכת ההנהגה, כי כולנו כלולים בתוך ההתפתחות הגלובלית הכללית ומהווים מערכת אחת יחידה. לכן אנחנו צריכים לדעת כיצד לשתף פעולה בצורה הדדית נכונה בינינו, כדי להשפיע בצורה נכונה על הסכימה החיצונית של הטבע, שכוחותיה מניעים קדימה את האנושות כולה.

כאשר באמת יתרחש החיבור והאיחוד שלנו עם כוחות הטבע, אז כבר לא תהיה חלוקה של בני האדם לדתות, אף אחד לא ינהל אף אחד ואנחנו לא נצטרך לשאוף לשום דבר, חוץ מהרמוניה עם הטבע. בכל רגע של חיינו אנחנו נתמקד רק בזה.

ההתפתחות שלנו מיד תגלה הרגשת נצחיות ושלמות. אנחנו נפסיק לחשוב על קיומו של הגוף שלנו, הוא יתחיל בהדרגה להיעלם מהתחושות שלנו. אנחנו נרגיש השפעה מבחוץ של אותה המערכת, שבה נתחיל כביכול להתמוסס.

אנחנו נתחיל ממש בפועל לעבור לדרגת קיום חדשה לגמרי, למימד אחר. זה נשמע קצת משונה ודמיוני, אבל זה באמת כך. חכמת הקבלה מעלה את האדם לדרגת נצחיות.

האחדות, שנוצרת כתוצאה מהחיבור והאיחוד שלנו ברמה הגשמית, מהווה את הנשמה בת האלמוות המשותפת הכללית שלנו, האחת לכולם. בתוכה אנחנו מגלים את הקיום הבא שלנו במדרגה חדשה של ההתפתחות שלנו.

כי היום אנחנו עדיין נמצאים בדרגת התפתחות בהמית, מרוכזים בדאגה לגוף הפיזי שלנו. אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, שליטה, מושכלות, כל זה קובע את הדרגה הנוכחית של האדם.

אבל כאשר אנחנו נעלה למעלה מהאינטרסים האלה לקשר וחיבור בינינו, אז נצא לדרגת קיום הבאה, שנקראת "שמֵימִית". לכן עכשיו אנחנו משתייכים לדרגת חי. אבל אם אנחנו נתחיל לפתח מעצמנו את האדם, אז ניצור אדם, מהמילה "אדָמֵה", דמות אחת יחידה, הדומה לטבע העליון.

אני מביט על העתיד באופן אופטימי ועוד מקווה לראות כיצד התלמידים שלי וכל העָם היהודי יהפכו להיות למאורות של העולם. בכל מקרה, אין להם לאן לברוח מהמשימה הזאת, אבל עדיף להבינה בהקדם ולהתחיל לממשה בעולם, בכך שמצמצמים את ייסוריו לאפס.

מתוך שיחה בנושא "שנה חדשה", 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
במה תלוי עתידה של ישראל
העתיד יבוא מהר
הגורל קישר בינינו, וזה בלתי הפיך

One comment

  1. שלום הרב לייטמן, בע"ה שנמלא במהרה את תפקידנו להביא את האחדות לעולם. בעלי ואני משתדלים לעשות זאת במעגל הקרוב. הייתי רוצה להביא את הערכים האלו לבית הספר של בתי. להנחיל את ידיעת עצמך, אהבת עצמך, אהבת הקב"ה, ערבות הדדית, נתינה…רצתי לשאול האם יש מסגרת/גורמים מטעמך שיכולים להוביל תוכנית חינוכית ארוכת טווח כזו בבית ספר יסודי?
    תודה מראש,
    דנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest