דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שני תחומים של השידור הקבלי

שני תחומים של השידור הקבלי

laitman_2010-12-25_9595-70.jpg

העולם שוקע בהדרגה לתוך המשבר הגלובלי, אבל האדם הרגיל, מה שנקרא "האזרח המכובד", אינו מרגיש את זה, אינו רואה יותר ממה שמראים לו עכשיו. אז כיצד ניתן להגיע אליו?

חכמת הקבלה מספקת תוצאות בשתי רמות.

ראשית, זוהי השגה של הבורא, שבמהלכה אנחנו מגלים את הכוח הנצחי והשלם. במידת הגילוי אנחנו מתמזגים איתו, ובמידת ההתמזגות והדבקות אנחנו ניצלים ממלאך המוות, הופכים להיות דומים לבורא. בכך שרוכש את ההידמות והדבקות הזאת, אני כבר לא מרגיש שייכות למשהו לא נצחי ולא מושלם. עכשיו אני שייך לו, אפילו בתור טיפת זרע, שנדבק לדופן הרחם. אני כבר בו, אני כבר במדרגה עליונה יותר מהעולם הזה, כבר השׂגתי נצחיות, שלמות, הרמוניה, חופש.

שנית, בחיים הגשמיים האלה אני מקבל שיטה, המאפשרת לי להימנע מהצרות שמתקרבות בהדרגה ומתגלות בעולם.

למעו האמת, בדרגת העולם הזה אני תלוי מאוד באחרים ולכן לא יכול לערוב שיהיה לי טוב הודות ללימוד חכמת הקבלה. כי כאן אני הרי נמצא ברשת הכללית, שמחברת את כולם. אך בתחומים כגון חינוך ילדים והיחס האישי שלי לחיים, אני מקבל תועלת גדולה אפילו בדרגה הגשמית. שם, היכן שאני יכול להשפיע על החיים שלי אישית, כמעט ללא תלות באחרים, חכמת הקבלה באמת עוזרת לי.

באופן כזה, מסופקת לי תועלת מוחשית כבר בשנים הראשונות של הלימוד, אני יכול לחנך טוב יותר את הילדים, אני מבין טוב יותר מאחרים את החיים. אך העיקר מסתם בזה, שאני משׂיג את הבורא. וזהו "שחרור ממלאך המוות". מובן שהכי קל להישאר "שמעון מן השוק": למכור את האבטיחים שלי, לראות כל ערב כדורגל, ללגום בירה ולא לראות ממטר את כל השאר.

אך איזה תוכניות יש לאדם כזה? אילו מחשבות? גן עדן עבורו, זה שיפוד בלתי נגמר מהמנגל מול מסך פלזמה ענקי, שבו השׂחקנים שלנו תמיד מנצחים. העיניים נעוצות בטלוויזיה והיד מנפנפת מעל למנגל בתנועות מורגלות.  לאדם כזה אנחנו לא יכולים להסביר שום דבר, הוא מכוון לגל (תדר) אחר.

חכמת הקבלה "משדרת" בשני תחומי (טווחי) שידור: עבור אלה שנמשכים אחר המשמעות ועבור אלה שמסוגלים לאמץ ממנה הבנת חיים חדשה. האפשרות השנייה, היא גם כן אוצר, כי הרי האדם מתחיל לראות את העולם לעומקו, מגלה מנגנונים, שמניעים אותו, קשרים, שנמתחו בתוכו. לפניו נגלים מידות התנהגות של אנשים, טבע הבריאה, מהלך האבולוציה, סקאלה של סדרי עדיפויות… אתה מגלה לו את העולם שלנו, את המערכת הגלובלית והוא מתחיל להבין את עקרונות פעולתה.

זוהי מתנה יקרת ערך. אין בכוחו של אדם מהרחוב להבין, על מה מדובר, וכאן הוא פתאום מתחיל לקשור בין הדברים, פרטים נפרדים מתחילים להתחבר לפניו לתמונה מסודרת, הוא מגלה את העולם שבו הוא חי, ואת הדרך שעליה עברה האנושות עד למצבה הנוכחי.

עד עכשיו הוא לא תפס את הדברים האלה, הוא חי מאחורי הפרגוד: הנה הבית שלי, הנה העבודה שלי, הנה האוכל, הנה חדר השינה. אולם עתה לאדם נפקחות העיניים, עוד לפני שהוא באמת החל לחשוב על המטרה ועל הבורא. כך הוא הופך להיות אדם במדרגת העולם הזה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרמח"ל, "מאמר החכמה", 13.05.2011

רשומות קודמות בנושא:
הסימפטומים ישנם, הגיע הזמן להירפא!
זרז של הרצון הרוחני
העולם מוכן לשמוע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest