דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני שלבים בהתקדמות הרוחנית

שני שלבים בהתקדמות הרוחנית

אדם שעובד על עצמו ומתקדם קדימה, עובר שני שלבים.

השלב הראשון, זה כאשר הוא נמצא בקבוצה, לומד לפי ספרי המקורות, משתדל להתחבר עם החברים, כדי ללמוד דרכם איך לצאת מתוך עצמו החוצה, ובזה מושך על עצמו את האור העליון בזמן הלימוד המשותף. במקרה כזה, האור שפועל עליו מתחיל בהדרגה לשנות אותו. האור מתחיל לנענע ולעורר את האדם: הוא מרגיש עליות וירידות, כל מיני שינויים במצב הרוח, דחיות והימשכויות קדימה. הוא מסתובב כמו סמרטוט במכונת כביסה ומרגיש, שנזרק מצד לצד. כך האדם עובד על עצמו.

במקרה כזה פשוט צריך להיאחז בחברה. צריך ליצור מערכת לימוד רצינית ביותר, שתחזיק אותך. לא לברוח לשום מקום ולהשתדל ליצור לעצמך תנאים מדויקים לגמרי: אני הולך קדימה, למרות כל מה שנעשה בתוכי, לכל ההרגשות שלי אין שום חשיבות, אני בכל מקרה נע כמו רכבת על המסילה, ולא יכולות להיות כאן שום סטיות.

השלב הראשון נקרא "שלב ההכנה", כי האדם עדיין לא מבין ולא יודע שום דבר מכל מה שמתרחש עימו. קשה לו מאוד לעבוד עם עצמו ועם הסובבים, הוא שונא את החברים, או שפתאום מתחיל להבין שהם בכל זאת נחוצים לו וצריך איך שהוא ללכת קדימה. הוא פתאום מרגיש אכזבה עצומה ויכול אפילו לזמן מה להתנתק מהלימוד, אף על פי שזה למעשה כרוך בניתוק מכל הדרך.

כאשר האדם עובר את כל הדרך הראשונה במלואה והאור בהדרגה פועל עליו, משנה אותו, צובר בתוכו כל מיני התרשמויות והתפעלויות, אז פתאום מתרחשת פריצה. עכשיו הוא מתחיל להרגיש את האור שפועל ומשפיע עליו. הוא מתחיל להרגיש בתוכו את השינויים שלו: מתרחשות בו כל מיני התבהרויות, תנועות הדרגתיות לכיוון ההשפעה והאהבה. פתאום הוא מרגיש בכך נחיצות, הוא מתחיל להבין שאלה הם באמת ערכים גדולים מאוד ומיוחדים שלמענם כדאי לחיות. שוב הוא נופל. ושוב עולה. וכך הלאה. הוא כל הזמן נמצא בהערכה חיובית או שלילית של כל התכונות הרוחניות האלה.

השלב השני, זו כבר ההרגשה, מה שנקרא, של "העולם הבא". תחת המושג "הבא" מתכוונים לעולם ש"מחוץ לאגו שלנו": נצחי, שלם, מסודר לפי העיקרון של הטוב המוחלט וההשפעה החלוטה, שהפוּך לחלוטין לעולם שלנו.

אז אצל האדם מתחילה דרך אחרת לגמרי. על ידי לימוד ספרי הקבלה, הוא רואה, מבין, מרגיש את כל מה שכתוב בהם וכבר הולך קדימה כמו לפי ספר הוראות מדויק, בכך שיודע כל צעד שלו. יש לו כבר חיים אחרים לגמרי, חיים כמו מסע מרגש, המלא בתענוגים, התפעלויות, גילויים. כך זה נמשך, עד שהוא משיג את גמר התיקון. וזוהי המטרה שלנו.

מה הכוונה "גמר תיקון"? זהו מצב, כאשר כל הטבע, גם של העולם הזה וגם של העולם העליון, מתגלה במלואו לאדם. הוא נמצא בחיבור מלא איתו, בניהול שלם שלו, הופך להיות שווה לכוח העליון, שברא הכול ומנהל הכול, והוא נמצא באותה הדרגה, באותו הסטטוס.

מתוך השיעור הווירטואלי, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שלבי הדרך המביאים להשפעה
השלבים הראשונים של ההתקדמות הרוחנית
תרגיש את עצמך כאורח רצוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest