דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / שני כללים לתנועה במדבר

שני כללים לתנועה במדבר

"ויסעו מהר ה' דרך שלשת ימים וארון ברית ה' נסע לפניהם דרך שלשת ימים לתור להם מקום מנוחה: וענן ה' עליהם יומם בנסעם מן המחנה" (בהעלותך, י', ל"ג-ל"ד).

שאלה: מה זה "מקום" ברוחניות?

תשובתי: מקום ברוחניות, זה רצון. תנועה במדבר לקראת ארץ ישראל, מסמלת את עלייתה של מלכות לדרגת בינה. לכן צריך לבחור בין כאלו שילובים בין מלכות ובינה, שיובילו אותנו לתיקון בצורה הכי מלאה וטובה.

אנחנו פועלים לפי הנוסחה שבנויה על מקסימום: אני צריך לבחור מכל האפשרויות הקיימות כזאת אפשרות, בה לא אוכל לפספס אף אחד מהרצונות שלי והם כולם יוכלו להיתקן. אם אני אתקן רק חלק מהם ואתקדם קדימה, וחלק יישאר למטה, אני לא אתקדם בצורה כזאת.

לכן תנועה במדבר נובעת משני קריטריונים: הראשון, זו תנועה רק בכיוון של השפעה גדולה יותר, השני, התכללות מקסימלית של כל הרצונות בתנועה. כלומר אם אני עובר מצעד אחד לאחר, אני צריך לקחת לתשומת ליבי שכל הרצונות שלי ינועו בכיוון הזה. הכל תלוי באיזה וקטור של כיוון אני בוחר. נניח שאני נמצא במצב שאני לא יודע היכן אני, איך ולאן ללכת. זה אומר, שאני צריך לנוע רק בכיוון של השתוקקות להשפעה, עם אוסף מלא של כל התכונות שלי. לא נשארת אף אחת מהן שלא קיבלה שרות.

נאמר, ש"וארון ברית ה' נסע לפניהם". הוא מזכיר את החלוץ שהולך עם עיניים עצומות, כך שקשור בצורה מלאה לבורא ומרגיש בחוש השישי לאן ללכת, כך שמבין שרק באופן כזה הוא נע ומתקדם לתכונה הטהורה ביותר. הוא לא משאיר אף תכונה אחת שלו, כך שמרגיש קשר עם כל אחת מהן. אבל הן לא מושכות אותו אחורה, והוא לא מושך אותן לאן שהוא קדימה. נוצר כזה מצב של איזון כשהן עוזרות זו לזו, הן אינן מפריעות זו לזו.

התנועה קדימה צריכה לכלול בתוכה את כל הנשמה לחלוטין, את כל התכונות שלה! צעד אחד קדימה, אפילו שהוא ייקח ארבעים שנה, לוקח בחשבון את הלימוד של כל התכונות, הסריקה של כל האפשרויות, שאף אחת מהן לא תישאר למטה. כמו שאמר משה במצרים, שאנחנו עוזבים ואני לא משאיר שום דבר מתחת לפרסא. אותו הדבר גם כאן.

שאלה: כלומר, כל מה שניתן לאדם, אפילו התכונות הרעות ביותר והאופי הנורא ביותר, הכול עוזרים לו להגיע עד לגמר התיקון?

תשובתי: לחלוטין! זה נברא על ידי האור והפך להופכי לו, כדי שהאדם במודע יחזיר הכול בחזרה. הבורא ברא הכול, כולל את בני האדם הנוראיים ביותר, כדי שאחר כך הם יתוקנו ויגיעו לנקודה הגבוהה ביותר של העולם הרוחני, כך שיתעלו מעל לכל הצדיקים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 11.2.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest