דף הבית / חינוך, ילדים / שני כוחות – חוק אחד

שני כוחות – חוק אחד

שאלה: השאלה על קיומו של הכוח העליון היחיד השולט בכל הבריאה, מעוררת באדם ויכוח עקרוני: יש הסבורים שהוא קיים, אחרים סבורים שלא. אתה שייך לגישה הראשונה שכרוכה בדתות?

תשובה: לא, אין קשר לדתות. אני סומך רק על הלימוד המעשי של הטבע, ללא כל הנחות קודמות. גישה זו אינה דת או אמונה, או עוד כיוון אחר, שמלבד שורשים היסטוריים אין לה שום בסיס אחר.

שאלה: אם אנחנו מתבססים על גישת המחקר ביחס לטבע אז איך ניתן להבין "חוק שכולל בתוכו את כל החוקים"?

תשובה: אם נשלים את ההרצאה על ידי נתונים של מחקרים וניסויים מדעיים, זאת תהיה הוכחה נוספת שמקדימה את השאלות. למעשה, קיימות הרבה דעות, אבל אנחנו מסתמכים על הנתונים של המחקרים על הטבע ועל החברה האנושית.

ההבנה של הטבע כיחיד הייתה קיימת פעם, הרי אנחנו רק מגרדים את הפירורים הקטנים של הידע שלא נראים לנו קשורים אחד לשני. ועכשיו, הפיזיקה, הכימיה, הביולוגיה, הזואולוגיה ומדעים אחרים כבר קשורים אחד לשני. אנחנו חוקרים את הבסיס של כל מדע – האטומים והתרכובות שלהם. היסודות האלה הם משותפים, גם הכוחות משותפים אך בכל רמה: הדומם, הצומח, החי ודרגת ה"אדם" – הם פועלים בהתאם לאותה הרמה.

לדוגמה, בגוף בעל החיים, הכוח של האטום מושך ודוחה את החלקיקים, הוא דוחס ומרחיב את הריאות ובמוח ניתן לראות סתירה בין הסכמה וספק. ישנן שתי מגמות מנוגדות, אבל הן נשלטות על ידי כוח אחד שמאזן אותן, כי כל הטבע שואף לאיזון.

נוכחותם של שני הכוחות בטבע אינה סותרת את העובדה שיש כוח אחד ששולט על שניהם. המדע המודרני אומר לנו שאנחנו תלויים זה בזה, הביטוי של המשבר ברמה האנושית מחייב אותנו להכיר בכך שכולנו נמצאים במערכת אחת. וזה נכון גם לגבי הטבע, אבל הטבע ברמה של ה"אדם".

תוך כדי שאנחנו חוקרים את האקלים ותהליכים נוספים בעולם, אנחנו מסיקים שכל תופעה שייכת לכולם. אך בשלב זה, אנחנו רואים רק את התמונה המקוטעת, מפני שאנחנו מסוגלים להרגיש רק חלק קטן של המציאות. אבל מכיוון שרע לנו ואנחנו עוברים מצבים לא נעימים, אז כדאי לנו לחקור אותם כמה שיותר מהר וכך להפוך את הכוחות הרעים לטובים.

מתוך שיחה מס' 4 בתכנית "חיים חדשים", 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע
בין שמיים וארץ
ערבוב הניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest