דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני הצדדים של המטבע

שני הצדדים של המטבע

בעל הסולם, "השלום בעולם": "לכן, גם היחידיות שנמשך אצלנו ממנו ית', מחויבת שתפעל גם כן רק בצורות של "השפעה לזולתו" ולא כלום "לקבל לעצמו"".

בנברא נמצא הרצון לקבל הגדול, המופרז. הוא מתגלה לנו בדרגה הגשמית של העולם שלנו, שנקרע היום על ידי הפערים הקיצוניים בין העניים לעשירים, בין המנהיגים לפשוטי העם שאין להם שום זכות בחירה ויכולת להשתתף בקבלת ההחלטות, וכן הלאה.

הסכסוכים רק הולכים ומחריפים. רצינו לקבוע בכל מקום שוויון ודמוקרטיה, ופתאום העולם הראה את פרצופו האמיתי, שהפוך לחלוטין מכל החלומות הוורודים. על פי הנתונים הסטטיסטיים אודות חוסר השוויון, דווקא ארצות הברית מהווה דוגמא שלילית עבור כולם, מפני שיש בה פערים עצומים בין העניים לעשירים.

זה מראה לנו בבירור לאן הובילו אותנו כל השאיפות הגבוהות והתוכניות הנפלאות שלנו. אף אחד לא שם לב מה קרה, ופתאום התגלתה לנו האמת המרה.

כל העניין הוא, שלמטבע שלנו יש שני צדדים: רצון לקבל ורצון להשפיע. לפי תוכנית הבריאה, אנחנו צריכים לחבר אותם יחד, ולגרום להם לגדול ולא להישאר בדרגה המינימלית של העולם הזה.

יש כאלה שמחלקים בנדיבות את הונם לעניים, ויש כאלה שאינם מסוגלים לתת אף לא גרוש אחד, אפילו לאלה שמתים מרעב. ישנם בני אדם מכל קצוות הספקטרום, אבל הקצוות האלה, הרצונות האלה, אינם מחוברים בתוך אדם אחד, בתוך "נושא" אחד, וכמו כן, הם נמצאים בדרגת ההתפתחות המינימלית שלהם.

בעתיד, אנחנו נצטרך לפתח את הרצון לקבל על פני הרצון להשפיע, ואת הרצון להשפיע על פני הרצון לקבל. נצטרך לחבר אותם ולכלול אותם זה בזה, כך שכל אחד יגדל בזכות האחר, כתוצאה מהחיבור עם האחר. ואז הם יתחילו לגדול, בדומה לשני קווים, ואנחנו נלמד כיצד לקשור ביניהם, כשנפעל כמו הקו האמצעי. אנחנו נקשר בתוכנו את שני צידי המטבע, ונבנה את עצמנו בשתי התכונות האלה, שגדלות מהעולם הזה עד גובה האין-סוף. אנחנו נכלול אותם, נעבוד איתם ונשלב אותם בצורה הנכונה. לא משנה איך תטיל את המטבע, תמיד למעלה יהיה הצד המשפיע שלו ולמטה הצד המקבל, שרק מחזק את ההשפעה.

אם כן, נמצאת לפנינו עבודה גדולה מאוד. אנחנו צריכים להגדיל את הרצון לקבל שלנו, בתנאי שהוא תמיד תומך ברצון להשפיע ונמצא תחתיו. וכך, מתוך השליטה על שניהם, אנחנו מגדלים את עצמנו ובונים את הקו האמצעי, את מדרגת ה"אדם" שמעל למדרגת ה"בהמה". ה"אדם" שבנו הוא אותה התרכובת הנכונה בין הרצון לקבל והרצון להשפיע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 24.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע
עידן השינויים
מה תבחר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest