דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני הכוחות שיצרו את היקום

שני הכוחות שיצרו את היקום

אם אנחנו נסתכל היטב, אז אנחנו רואים שכל הטבע נכלל משני כוחות: כוח הנותן וכוח המקבל. הכוח המשפיע זה הכוח של נתינה, השפעה, התחשבות, התחברות, כוח האהבה הכללי שמתגלה בכל הרמות ככל מיני הכוחות הטובים שנותנים חיים, השפעה טובה, ששומרים, מושכים אותנו לחיבור ותומכים בקיומנו. דווקא על ידי הכוחות האלה אנחנו מתפתחים.

כמו בגוף האדם כך גם בכל היקום פועלים רק הכוחות שמתחילת ההיווצרות של היקום התחילו בהתקשרות ביניהם להוליד את הצורה החיצונה מהם, שזה החומר. הכוחות האלה של השפעה וקבלה מתפתחים ביחד וכך מייצרים חלקיקים שהם שליליים וחיוביים: אלקטרונים ופרוטונים.

ואומנם שהם מנוגדים, אבל בחיבור ביניהם הם יוצרים אטום. והאטומים השליליים והחיוביים מתחברים ביניהם והופכים להיות לגושים עוד יותר גדולים: מולקולות, קריסטלים, שהם הצורות של החומרים בהתאם לטבע הדומם.

ואחר כך הטבע הדומם מקבל כוחות מנוגדים: חיוביים ושליליים, נתינה וקבלה עד כדי כך שהם מתחילים להתכלל זה בזה יותר, להתחלף זה עם זה. הכוחות השליליים רוצים לקבל מהכוחות החיוביים, והחיוביים נותנים להם אבל בתנאים מסוימים שהם יתחברו ביניהם. וכך, באיזו מין השלמה הדדית, הם מייצרים כבר תאים חיים שהם הצומח, שבתוכו יש כבר תנועה, בספיגה ופליטה של האנרגיה והחומרים.

שוב אנחנו רואים את אותם שני הכוחות האלה שנמצאים בעבודה הדדית זה מול זה, כוח אחד ביחס לכוח השני, וכך נוצרים החיים, זאת אומרת, משהו שמתפתח משילוב הכוחות האלה שנמצאים ברציפות בדינאמיקה של ההתקשרות ביניהם.

ואחר כך הכוחות האלה מייצרים חומר ביולוגי, ברמת החי. השילוב ביניהם נעשה הרבה יותר מורכב עם נתונים מאוד ברורים בתוך התאים שעוברים בתורשה מדור לדור. תורשה כזאת קיימת גם בצמחים וגם בחומר הדומם, אבל רק אצל בעלי החיים זה בא על ידי ביטוי בכל הכוח.

מהאנרגיה שנמצאת בטיפת הזרע גדל גוף חי שלם, רק צריך להוסיף לו חומרים מבחוץ. בעזרת ספיגה ופליטה ובשילוב מסוים של חומרים על בסיס נתוני מידע שנמצאים בתוך הזרע, הגנים (ה"רשימות"), הנתונים שהם גם במאבק זה עם זה, ממה שיוצא בין שני הכוחות, נוצר הגוף החי.

כך מתפתח הטבע הדומם, הצומח והחי בשילוב של שני הכוחות. אנחנו רואים שזו התפתחות הדרגתית, בשלבים, אינסטינקטיבית לפי התוכנית שנמצאת בתוך כל יצור שמתפתח לפי כל החוקיות שלו ובהתאם לסביבה. ואם הסביבה משתנה, גם יש איזה שהן מוטציות בהתפתחות שלהן.

אבל הכי מעניין, שהכוח של הטבע, שהוא הנותן, התומך, המספק, זה כוח יותר נסתר, פנימי יותר. והכוח שפועל בצורה אקטיבית ומוצג לנו בצורה בולטת זה הכוח המקבל. וככל שהייצור החי יותר מקבל כך הוא גדל יותר.

הדומם, הצומח והחי מתפתחים לפי תוכנה פנימית. אותו הדבר מתרחש גם אצל האדם שמתפתח במשך מאות אלפי שנות ההתפתחות באותה הצורה כמו צורת החי. אבל היום כנראה מסתיימת כל ההתפתחות הנוכחית שלנו כמין החי ואנחנו עוברים למגמה אחרת.

אנחנו מימשנו את כל הכוח המקבל שהיה פועל בנו והגענו למצב שעל ידו אי אפשר יותר להתפתח. מאוד חסר לנו הכוח האחר שבטבע, שעכשיו מגלה את עצמו מצד ההשפעה הכללית, מצד הנתינה, אפילו מצד האהבה. אנחנו חוקרים את הטבע ורואים שהטבע נראה לנו עגול, גלובלי, אינטגרלי כאיזה מין מרחב שבו אנחנו קיימים.

הטבע יותר ויותר מציג לנו את עצמו ככולל, כמשפיע. ואנחנו בהתאם לכך מרגישים שאנחנו מנוגדים לו כי משתמשים בכל המשאבים ובכל מה שהטבע נותן לנו ללא הגבלה. אנחנו צריכים להיות מאוזנים עם אותו הטבע, אבל אנחנו לא מסוגלים לזה כי חסר לנו בהתנהגות שלנו, בהתפתחות שלנו, בידיעה שלנו, כוח ההשפעה.

כמו שאנחנו קיבלנו פעם מההורים, המחנכים והסביבה את הידיעה איך להשתמש נכון בכוח המקבל, כדי לקבל יותר מהחיים ולהצליח, כך אנחנו עכשיו צריכים ללמוד ולקבל מידע מאיזה שהוא מקום על הכוח השני, על הכוח של הטבע המקורי. המקור של הטבע שזה כוח ההשפעה, הנותן, כוח האהבה, כוח החיבור.

ואיך אנחנו נכיר אותו? כי בכל ההתפתחות הקודמת שלנו אנחנו תמיד השתמשנו בכוח הפירוד, ניסינו להגיע הכי גבוה מכולם, להיות נבדל, מצליח, להיות המנצח את האחרים. ועכשיו אנחנו צריכים להבין, שכמו שקודם אנחנו עבדנו למען ההצלחה של הסדר הקודם של החיים שלנו שכולו היה בכוח הקבלה, עכשיו אנחנו צריכים "להשתכלל" וללמוד איך לעבוד עם הכוח השני שהוא כוח ההשפעה, ולשלב אותם יחד.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 12, 10.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם הכוחות השקוף
אנחנו הילדים, לא דומים לאימא הטבע שלנו
הסביבה תחנך כל אחד מאיתנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest