דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שנייה של התפתחות רוחנית

שנייה של התפתחות רוחנית

שאלה: מצבים רוחניים מתחלפים בתדירות גבוהה. האם זה אומר שבחכמת הקבלה הזמן חולף מהר יותר מהזמן הגשמי?

תשובתי: בוודאי. אם האדם היה מתפתח רוחנית באותו קצב שהוא מתפתח בגשמיות, אז היינו צריכים להתפתח עוד מיליוני שנים. וגם אז אינני יודע האם זה היה אפשרי בכלל. ברוחניות צעד במילימטר קדימה, מחליף את כל ההתפתחות של העולם שלנו. אם נמדוד לפי זמן ומרחק, אם נניח שמיליון שנה של אבולוציה בעולם שלנו הם שנייה אחת בהתפתחות רוחנית, אז ההתפתחות הרוחנית תוערך ביותר ממיליון שנה של התפתחות גשמית.

כלומר כל ההיסטוריה של האנושות עם כל מה שחוותה אינה משתווה לשנייה אחת של התפתחות רוחנית, מפני שזו מדידה רוחנית, כוח אחר, משהו שונה לגמרי מבחינה איכותית, זה דומה לכך שמשווים חילזון זוחל וטיל שטס לחלל.

שאלה: מהי תוכנית ההתפתחות הרוחנית?

תשובתי: תוכנית ההתפתחות הרוחנית היא להביא את האדם להידמוּת לבורא, כלומר להעלות אותו מתוך תכונה של מילוי עצמי מוחלט למילוי מוחלט של כולם, פרט לעצמי. האדם לא מבין זאת, עד שהוא מוצא את חכמת הקבלה ומתחיל ללמוד אותה באופן רציני. בהתחלה הזמן זז לאט מאוד עבורו, אבל ככל שהוא מתקרב לרוחניות, הזמן באמת מואץ קדימה באקספוננט. הוא מרגיש יותר ויותר את התאוצה של הזמן ואז הוא מתחיל להבין, שלמעשה זה לא זמן, אלא שינויים איכותיים שמתרחשים בתוכו.

מתוך שיעור וירטואלי, 20.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest