דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שנה עצמך – שנה את העולם

שנה עצמך – שנה את העולם

מיכאל לייטמן

שאלה: מה הכוונה "שינוי פנימי יוצר מצב חדש"?

תשובתי: ידוע לנו מחוכמת הקבלה, שהכול נמצא בתוכנו – בתוך הרצון ליהנות, שנברא על ידי הבורא.

אין שום דבר מחוץ לו, הכול מתרחש מלמעלה למטה בתוך אותו חומר הבריאה ביחס לאותה מלכות דאין סוף – צמצום, בניית מסך, ירידה למטה והתרחקות מאין סוף עד העולם שלנו. ירידת הבריאה מעולם אין סוף דומה לאדם שמאבד את ההכרה בהדרגה – הוא מבין פחות ופחות, היכן הוא נמצא. נדמה לו שהעולם משתנה, המצב מבחוץ משתנה, אבל למעשה, הכול משתנה בתוכו.

בתוכו מתרחשים שינויים פנימיים – ואז במקום עולם אין סוף, מצבו הפנימי מורגש אצלו כעולם אצילות, בריאה, יצירה, עשיה והעולם הזה. כך הוא "יורד" למטה. אחר כך הוא צריך "לעלות" באותן מדרגות ההרגשה מלמטה למעלה. וכל שינויי ההרגשות מתרחשים אך ורק בתוכו!

לכן כל מצב פנימי שלנו נקרא עולם. עכשיו הוא נקרא "העולם הזה". אם אנחנו נשנה אותו, הוא ייקרא "עולם העשיה", אחר כך – "עולם היצירה", "עולם הבריאה" ו"עולם האצילות".

כיצד אנחנו משנים את מצבנו? – על ידי היחסים בינינו. נתנו לנו את האפשרות לחזור לאין סוף – על חשבון זה שכל אחד מרגיש כקיים בפני עצמו, נבדל ומרוחק מאחרים. מבדיל אותנו עובי הרצון, השנאה, האגואיזם, הדחייה מאחרים, הגאווה והרצון לשלוט.

אבל אם האדם מבין, שלהתחבר עם אחרים – פירושו לחזור למצב של אין סוף, ולחזור אליו הוא מוכרח למרות התנאים החדשים, הקשים האלה, למרות הדחיה זה מזה, אז, הוא מתחיל לעבוד.

הוא מתחיל ליצור קשר בין כולם – למרות האגואיזם שלו. האדם לא משמיד את האגו, הוא לא עושה כלום עם האגו שלו, הוא רק בונה קשר בינו לבין האחרים, מעליו. זה נקרא שהוא בונה מסכים מעל הרצון. ואז הרצון נהפך לפרצוף רוחני.

הדחייה שבין הנשמות נשארת וגדלה כל הזמן, אבל האדם בונה מעליה גשרים, יוצר קשרים בין הנשמות – יותר ויותר גבוהים.

דווקא על חשבון העביות הגדלה, האדם כל פעם מעלה את עצמו למדרגה יותר ויותר גבוהה – מעל הרע הזה, וכך הוא עולה ב – 125 מדרגות הקשר בין כל הנשמות. כך הוא משיג את הכרת עולם אין סוף – פי 620 (תר"ך) פעמים, ממה שהיה קודם, בזמן שירד לעולם הזה.

המספר "תר"ך" לא מעיד על כמות, אלא על רמת המודעות, ההבנה, ההשגה, הרגשת הקיום והחיים, אשר אותם אנחנו משיגים בעולם אין סוף – במקום המצב ההתחלתי, שבו הרגשנו עצמנו רק כטיפת זרע, ולא היתה לנו שום אפשרות לעשות דבר מה ולקלוט משהו נוסף.

ועכשיו, כשאנחנו חוזרים אל אותו מצב של אין סוף, וההרגשה שלנו היא פי 620 (תר"ך) פעמים יותר עמוקה וחזקה, אנחנו מרגישים עצמנו באותה רמה כמו הבורא – הכוח העליון, שברא אותנו ואת כל הבריאה!

לכן השינוי הפנימי שלנו ביחס לאחרים יוצר בתוכנו מצב חדש, הנקרא עולם חדש. כי כל העולמות נמצאים בתוכנו. אנחנו מרגישים אותם במידת השינויים הפנימיים בקשר עם יתר הנשמות.

רשומות קודמות בנושא:
תבקשו – וזה יתגשם
עולמות – מידות הקשר
העולם בעיני הבורא
רשומות נוספות במדורים: שיעור הקבלה היומי, מציאות מדומה, התפתחות רוחנית

One comment

  1. איזו בהירות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest