דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שמחה מהתעוררות העולם

שמחה מהתעוררות העולם

הבורא שמח מכך שהנבראים מתקדמים, על אף שההתקדמות שלהם מלאה בבעיות קשות ובדאגות, כשם שההורים של ילד מפגר שמחים מכך שהוא התחיל להבריא ולהחכים. הוא בעצמו הכין לנו את כל הבעיות האלה, הוא זה שהכביד את לב פרעה.

כך מתבצעת ההתקדמות שלנו, עד שהאדם מתחיל להרגיש את עצמו בעולם שכולו רע. קודם לכן היה נדמה לו שכל העולם הוא טוב, כל עוד הוא היה ב"פיגור מוחלט". ועכשיו הוא מרגיש שהוא נמצא בעולם רע ומתחיל לחפש את משמעות החיים: בשביל מה אנחנו חיים.

הוא ממשיך להתפתח הלאה, על ידי הסביבה, הקבוצה, הספרים הנכונים, ומתחיל לגלות למה רע לו. מסתבר שהרע הזה הוא מטרתי. הרי נאמר: "בראתי יצר רע". ישנו כוח עליון שדואג לו ומטפל בו. לא סתם סביבה, אלא משהו נעלה יותר.

הוא כבר לא רק משיג את עצמו ואת התלות שלו בסביבה, אלא את הכוח העליון, את הגורם השלישי. הוא מבין שהכוח העליון הזה בכוונה עושה לו רע, כדי שהוא ירצה לצאת מהרע הזה. והוא משתדל לצאת ממנו. הוא רואה שישנה שיטה שמאפשרת לו לא להישאר באותו החלום כמו כולם. כלומר, הוא כבר מפסיק להיות מפגר, מגיע להכרת הרע ורוצה להתעלות מעליו כדי להבין למה רע לו.

הוא מתחיל לחפש את הסיבה לרע הזה, ומגלה שכנראה קיימת כאן הנהגה עליונה. כך הוא מגיע לתיקון ומתחבר עם הסביבה.

הוא מגלה שכל הבעיות הללו סודרו בכוונה. אבל הכוח העליון לא יצר את הרע כדי לגרום לו לסבל ולייסורים, אלא כדי שבעלייתו מעל לרע הזה, הוא ישיג את אותו הכוח העליון עצמו, ויוכל לשלוט, להבין, להרגיש ולקבוע הכול.

כל זה בזכות זה שהוא השתמש בטבע הרע שלו בצורה מטרתית. ואז, כנגד הכוח הרע, מתגלה הכוח הטוב, והאדם מתחיל לעבוד עם שני הכוחות האלה, כשהוא נמצא מעליהם, ובכך הוא הופך להיות שותף של הכוח העליון. וכשם שהכוח העליון מנהל את כל החיים והעולם הזה על ידי שתי מושכות: הטוב והרע, כך גם האדם רוצה לנהל בעצמו את כל העולם על ידי הטוב והרע. הוא רוצה שהכוח העליון ילמד אותו איך לעשות את זה.

וכך, ממצב שבו הוא היה מנותק לגמרי מהחיים, כמו מפגר שגדל בזכות הסביבה האגואיסטית, שפיתחה אותו בצורה כזאת ותמכה בו בכך, הוא התחיל להתרומם מעל לסביבה הזאת למימד עליון. בסופו של דבר, הוא למד להשתמש בכל הסביבה הזאת, בכל הטבע שלו ובכוח העליון עצמו, כדי להפוך להיות כמו הבורא. ואת כל זה הוא עשה כדי להשיג את הכוח העליון, לגלות אותו.

בהתחלה הוא עשה את זה בצורה בלתי הכרתית, כמו מפגר ששולט עליו הכוח העליון. לאחר מכן הוא התחיל לצאת לאט לאט מהמצב הזה, בזכות כוח הרע, כשגילה בתוכו את האגואיזם. כך הוא התפתח עד לגבול מסוים, עד ששאל את עצמו: מה הסיבה לכל הרע הזה? כי אם הכול היה טוב, לא היו מתעוררות אצלו השאלות.

לא נשארה לו ברירה, אלא רק לחפש את הכוח הטוב שכנגד הכוח הרע הזה. ולאחר מכן הוא החכים עד כדי כך שלמד להשתמש בשניהם, כדי להתעלות מעליהם.

כל התהליך הזה נעשה תחת הסיסמה: "אין עוד מלבדו". בכל דבר פועל כוח עליון אחד, שמסדר לאדם שיעבור את כל הדרך. ומתוך כך שהוא הכיר והרגיש את כל התהליך, הוא הבין את מה שעשה עבורו הכוח העליון, שסבל הרבה יותר מהאדם. כי באותו הזמן שהאדם סובל, השכינה סובלת הרבה יותר…

כך האדם מגיע לאהבת הבורא.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 22.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קלסתרון מדויק של האגואיזם
מעל לגלים
עוד לא התחיל לשמוח, אבל התחיל לחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest