דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שמות הבורא הם ביטוי למידת העלייה הרוחנית

שמות הבורא הם ביטוי למידת העלייה הרוחנית

שאלה: מה לעשות אם נניח, עבורך הבורא טוב ואילו עבורי רע, כלומר הבורא שונה לחלוטין עבור כל אחד מאיתנו?

תשובתי: בוודאי. עבור כל אדם הבורא שונה בכל רגע. חכמת הקבלה מתייחסת לכך באופן פשוט מאוד: האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, אין בו שום שינויים, אבל הוא לוחץ על כל הבריאה, ולכן כל אלמנט בבריאה מכנה את הבורא בשמות שונים. כמו כן, אנחנו לא מכנים סתם כך את הבורא כטוב ומטיב, רע, עקשן, לא חשוב אלו כינויים אנחנו מעניקים לו, הם רק מצביעים על האופן שבו אנחנו תופסים אותו. כלומר כאן צריך להכניס תיקונים.

הבורא למעשה זה אבסולוט. אם אני מרגיש אותו כרע, זה אומר שאני נמצא בתכונות רעות, ולכן את כל ההשפעות הטובות שלו עליי אני מפרש כרעות. ולהיפך, אם אני נמצא בהידמוּת לבורא, אז אני מרגיש את ההשפעות שלו עליי כטובות. הכול תלוי במידת ההידמוּת שלי לבורא. לכן, שמות הבורא מדברים על מידת ההשגה הרוחנית שלי, ההתאמה הרוחנית לבורא. ככל שאני מתקדם ועולה יותר אל הבורא ודומה לו יותר ויותר, כך אני מדבר עליו באופן חיובי יותר.

אפשר לתאר זאת כסולם דרגות, שעליו יש התאמה של 100% לבורא (פלוס), ו–חוסר התאמה של 100% (מינוס), ובאמצע מצב ניטרלי (אפס). בהתאם למקום שבו אני נמצא על סולם הדרגות הזה, התכונות שלי מנוגדות או דומות פחות או יותר לבורא. בדרך כלל אנחנו נולדים ומתחילים את הדרך שלנו ממצב ניטרלי קצת למטה, קצת למעלה, קצת למטה, קצת למעלה וכן הלאה.

שאלה: כלומר, אתה רוצה לומר שמ"טוב ומטיב", אני יכול להגיע ל"נורא, והנורא ביותר"? האם יכולה להיות כזאת אמפליטודה, מתפיסה שלילית ביותר של הבורא ועד לחיובית ביותר?

תשובתי: רק אמפליטודה כזאת יכולה להיות. לפני שעולים לדרגה של גמר התיקון, נמצאים בדרגה הכי מנוגדת לו. החיים מלאים בהפתעות.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest