דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שם, מעבר לאופק של התיקונים

שם, מעבר לאופק של התיקונים

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר": "ובדורנו זה זכינו לפירוש "הסולם" שהוא ביאור מלא על כל דברי הזהר. ומלבד זה שאינו מניח דבר סתום בכל הזהר בלי לפרשו, אף גם הביאורים מיוסדים על פי השכל העיוני הפשוט, שכל מעיין בינוני יכול להבינם."

ברור שלא מדובר על "אדם מהרחוב" שפותח את ספר הזוהר עם פירוש הסולם וכבר הכול ברור לו. ספר הזוהר נכתב בדרגת גמר התיקון, וזה קרה רק פעם אחת בהיסטוריה, בקבוצת רשב"י. למקובלים אחרים בכלל לא הייתה אפשרות לגילוי כזה, לכן, רק עשרה אחוזים מהם הבינו בקושי את מה שנאמר בספר הזה.

מפני שההבדל בין המדרגות כאן הוא כמו למשל, בין צומח לחי או בין כלב לאדם, או בין עולם "ליניארי" לעולם "עגול", במילים אחרות, בין העולם הקודם, שעד כה התקיים על פי חוקים אגואיסטיים פשוטים, לבין העולם החדש, שמתחיל להתגלות היום ופועל בהתאם לחוקי החיבור. קודם היו מצליחים האינדיבידואליסטים, ומעכשיו יצליחו אלה שיתחברו.

אבל, גם אם העולם עומד להיתקן, אם הוא כבר מתקדם לקראת גמר התיקון, אבל עדיין לפי "קו ישר", גם שם יש דרגות של "מסכים" ושל חיבור, אך בכל זאת זה לא אותו איחוד, לא אותה המערכת האינטגרלית שאופיינית לגמר התיקון. שם התמונה אחרת ואני לא יכול לתאר אותה לעצמי.

היום אנחנו מדברים על קשר ועל התחשבות הדדית, על "איש אחד בלב אחד", על החיבור בין ישראל, אורייתא וקב"ה, אבל לאן זה יתפתח שם, אני לא יודע. כשמתקרבים באמת למצב של מערכת אינטגרלית, של גמר התיקון, השונה מזו שהשיגו המקובלים לאורך אלפי שנים על ידי החיבור ביניהם, אנחנו מתחילים להבין ששם פועלים חוקים שנמצאים מעל החוקים הרוחניים.

זה כבר לא סתם ערוץ קשר, לא "קו", לא "עביות" הרצון עם "מסך" ו"אור חוזר", לא "אורות נרנח"י", לא "ספירות כח"ב זו"ן". שם מתגלות צורות קשר אחרות. יתכן למשל שכל אחד יוכל להשתמש ב"מסכים" של השני.

בכל מקרה מדובר על קפיצה איכותית בלתי מובנת לנו היום. לכן, צריך לפחות להיות מודע לפער, להבדל הזה.

בעולמנו כולם אגואיסטים, אבל נכון לעכשיו אנחנו מצאנו את עצמנו לפני התנאי של החיבור הכללי. אילו עכשיו הייתה מתגלה לפנינו התמונה האמיתית, שכולנו מחוברים ומקושרים יחד, אז היה לנו ברור שאני לא מסוגל לעשות כלום, עד שאסדר את היחסים הנכונים עם כולם. אבל למי יש שכל ורגש מתאימים? למי יש סבלנות לזה? מי מסוגל להבין את כל הפרטים, לעמוד במתח בלתי נמנע?

אז, בסופו של דבר, כל אחד נשאר בשלו ואינו מסוגל לעשות כלום. אם אני תלוי באלפי אנשים, אז במסגרת התפיסה הנוכחית שלי אין לי שום אפשרויות, לכן אני נשאר בלי תנועה. העולם פשוט ייעצר בדום. לכן, המצב הבא שלי מתגלה בהדרגה ומאלץ אותנו בהדרגה לעשות תיקונים, כדי שלא נמצא את עצמנו במבוי סתום.

כך גם ברוחניות. אנחנו חיים ומתקדמים בעולם הרוחני בעזרת ה"מסכים", "זיווגים" וכולי, בדומה למקובלים שפעלו במשך אלפי שנים. אבל לא מצב כזה מצפה לנו בגמר התיקון. בדרך מתגלה לפנינו מערכת אינטגרלית שאנחנו רוכשים בהדרגה, שעכשיו עדיין לא מחייבת אותנו בתלות הדדית מוחלטת שנוצרת בסופו של דבר. לכן, ספר הזוהר נכתב דווקא מהמדרגה הזאת, מדרגת גמר התיקון.

לכן, אם נפתחה בפני בעל הסולם האפשרות לכתוב פירוש עליו, אז קודם כל זה אומר שהוא כבר היה באותן הדרגות של רשב"י. אני הייתי אומר אפילו מעבר לזה, שהוא הצליח להתאים את הפירוש למי שמתחיל את הדרך מדרגת העולם שלנו, שעדיין לא התחילו לטפס בסולם הרוחני ועדיין לא התקרבו לגמר התיקון. ובכל זאת, בעולם שלנו אנשים כאלה מרגישים את השפעתה של המערכת ה"עגולה", אם כי בצורה גשמית.

בעל הסולם מדבר על הצורך בהפצת חכמת הקבלה לכולם. כלומר, הקשר עם העולם שלנו כבר יוצר לאדם קשר עם ה"עיגולים", דרך ה"עיגולים" הגשמיים של העולם הגלובלי וה"עיגולים" העליונים, הרוחניים בדרך לתיקון. לכן, מותר לפרסם את שיטת הקבלה לכולם, ודווקא אותם הכתבים שנכתבו באותה דרגה גבוהה, מאותה המדרגה.

משום כך, חוץ מספרי בעל הסולם אין לנו יותר מה להפיץ. אין יותר חומר המתאים לדורנו שנמצא בתחילת דרכו לגמר התיקון. ה"עיגולים" כבר פעילים ומאירים משם לכולנו, לכל העולם הזה.

מתוך שיעור על פי "מאמר לסיום הזוהר", 07.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הנשימה של המדרגה הבאה
מגע עם המצב העתידי
המקשר בין שני הקטבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest