שליטת ההשפעה

2012-02-24_5473_w.jpg

הרב"ש, שלבי הסולם, שנת 1984, מאמר י"ב, "ענין חשיבות החברה": "אי לזאת, בעניני העבודה של דרך האמת, האדם צריך לבחינת התבודדות מאנשים אחרים. כי דרך האמת הוא דבר שצריך תמיד להתחזקות, משום שהיא נגד דעת העולם. דהיינו, שהוא נמצא במחשבות של "רשות יחיד", שנקרא בחינת השפעה, ולא "רשות הרבים", שהיא בחינת אהבה עצמית, שזה נקרא "שתי רשויות", היינו "רשות של הקב"ה" ו"רשותו עצמו".

כל זה כל כך ברור, הבעיה היא רק בביצוע. כל אחד מאיתנו נמצא ברשות עצמו, תחת שליטת עצמו, ואנחנו לא מבינים מה זה להיות תחת שליטתו של מישהו אחר: "מה, אני צריך להיות עבד של איזשהו בעל-בית שישלוט עליי?".

בעצם אנחנו צריכים להיות ברשותו של הרצון להשפיע, במקום ברשותו של הרצון לקבל. קשה לנו מאוד להבין את הדברים האלה, אנחנו פשוט לא רואים היכן וכיצד כל זה מתרחש.

אבל אם במשך הזמן, בזכות הלימוד וההשתתפות בחיי הקבוצה, האדם מזמין על עצמו הארה קטנה, הוא מתחיל להתעורר בהדרגה. ואז הוא כבר מוכן לשמוע על רשות הרבים ורשות היחיד, על רשותו של הבורא ורשותו של הנברא, על תכונת ההשפעה ותכונת הקבלה… ההבחנות הללו מתבהרות בקושי רב, אך כאשר האדם מבחין בהן, הוא מתחיל להבין מה קורה איתו.

החכמים אמרו שזוהי דרך ארוכה, אבל אנחנו יכולים לקצר אותה, בתנאי שנשמע לכמה עצות.

העצות הן פשוטות: אתה רוצה להרגיש את עצמך במדרגה יותר עליונה, במימד הבא? אז תבנה אותה, תייצב אותה. תתחבר עם אלה שרוצים את אותו הדבר, ואז תזמינו ביחד את הכוח העליון, כדי שביניכם, בהבנה וההרגשה המשותפת שלכם, הוא יבנה את הרשת שתהפוך למדרגה העליונה הבאה.

הכול מתרחש בתפיסתו של האדם את המציאות. הבורא בפני עצמו אינו נתפס. אנחנו תופסים אותו רק ביחסים ההדדיים בין כל חלקי המציאות, שנמצאים בתפיסה שלנו. אם תשנה את היחס שלך כלפי המציאות, אז אותו היחס יהפוך לבורא שלך, מלשון "בוא" ו"ראה".

עכשיו ה"בורא" עבורך הוא הכוח האגואיסטי שנמצא בכל המציאות שאתה רואה. בצורה כזאת אתה תופס אותה ומרגיש אותה. אז תשנה אותה באמצעות המאור המחזיר למוטב. קיים כוח כזה שאתה מסוגל לעורר, והוא המדרגה הבאה שלך.

כל המדרגות כבר קיימות באותו המימד, באותו "ערוץ" של מידע וכוח, שממנו אתה יכול לקבל הכול. תצטרף אליו ותקבל. אתה רוצה לדעת מה יהיה מחר? – תדע מה יהיה מחר. רוצה לדעת איך לעשות שינויים? – תדע איך לעשות שינויים. רק תתחבר. וזהו המאור המחזיר למוטב.

בכללות, הגישה שלנו היא כזאת: להתחבר זה עם זה ולהזמין את המאור, שיבצע בצורה נכונה את החיבור הזה. אנחנו צריכים לגלות נכונוּת, בהתאם למצב שבו אנחנו נמצאים, ולבקש את התיקון.

זה מאוד-מאוד פשוט לביצוע. לכן מאמריו של הרב"ש על החברה הם כל כך פשוטים ולא מתוחכמים. הם לא רבים, וכל החומרים האלה יכולים להיכנס לכמה עשרות דפים. בהם טמונה כל השיטה. כל השאר הוא רק תוספות שעוזרות למשוך את המאור. וכדי לתאר כיצד לארגן את הקבוצה, שאליה אנחנו מושכים אותו, יספיקו עשרה דפים.

לכן, נכון להיום, העבודה שלנו היא קודם כל להתארגן במבנה הנכון, ולאחר מכן לפנות בבקשה לתיקון.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 15.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גשר צר שמוביל לרשות הבורא
כיצד לצאת מעבר לגבולות היקום
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/8IXpT

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest