דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלט רחוק לניהול כל הנשמות

שלט רחוק לניהול כל הנשמות

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

שאלה: מאז שהתחלנו ללמוד את המאמר "אין עוד מלבדו", התבלבלתי לגמרי בכל מה שנוגע לכוונה. אם האור העליון פועל באופן קבוע ב-100%, אז מה זה "האור המחזיר למוטב"? ממי אני מבקש אותו? ממי אני דורש אותו עבור אחרים? מה פועל כאן? הרי הכול נמצא בתוכי.

תשובתי: נניח שיש לי שלט רחוק. אני לוחץ על כפתור ומפעיל מנגנון. בימינו קיימים הרבה שלטים. אם היית מראה זאת לאדם לפני מאה שנה, הוא היה חושב שאתה מלאך, שאתה עושה ניסים: אתה לוחץ על כפתור, ולפתע מופיעה תמונה.

כלומר, בעזרת השלט אני יכול להפעיל מערכת. לדוגמא, אני לוחץ על כפתור, אתה מביט על מסך שעשוי מזכוכית, ומתחיל להתרשם ולהתפעל: אתה מתחיל לבכות, לצחוק, להרגיש דאגה או שמחה. מכאן נובע, שבאמצעות לחיצה פשוטה על כפתור אני עוררתי בך השפעה חזקה. אני השפעתי עליך.

המקובלים אומרים שבקריאת ספר הזוהר, אתה דומה לאדם שמחזיק ביד שלט רחוק שיכול להשפיע על כל הנשמות, והן כולן תלויות בו. תחשוב שאתה מעורר אותן. זה נקרא "ללחוץ על הכפתור". כשאתה חושב על זה, אתה "לוחץ על הכפתור" ומפעיל כזאת השפעה, שעל ידה הן מתחילות להתעורר.

הדבר תלוי בעוצמה שבה אתה רוצה שזה יקרה, ובמספר האנשים שמשתוקקים לעורר את האחרים. הרי המאמצים צריכים להיות הן איכותיים והן כמותיים.

בצורה כזאת אנחנו מעוררים זה את זה. אף אחד אינו יכול להעיר את עצמו. כל אחד יכול להשיג את החיבור הרוחני הזה שנקרא "קבוצה", רק כדי לעורר את האחרים. אחרת הוא אפילו לא בא במגע עם הקבוצה. הרי הקבוצה היא מלכות של עולם האצילות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חיים בשדה הכוונות
שפת הזוהר מסוגלת להכל
זוהר – המגבר הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest