דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלושה סוגים של אמונה

שלושה סוגים של אמונה

שאלה: במאמרים של רב"ש נאמר שאמונה זו כוונה של האדם להשפיע לזולת, לחשוב עליו וכולי ואילו דאגה לעצמי, זו כוונה לקבל לעצמי. האם זה נקרא ידע, ידיעה?

תשובתי: וודאי.

שאלה: אנחנו מרגישים ומבינים זאת, אנחנו רואים בכך תועלת מסויימת, האם אפשר לומר שאמונה בחכמת הקבלה, זה מצב שבו אני לא מרגיש תועלת ברורה לעצמי?

תשובתי: בוודאי. כדי להשפיע, לתת אתה צריך להרגיש את האדם הזר ולא את עצמך, להרגיש מה הוא צריך אישית, ואז תתחיל לקבל לתוכך מילוי, רק כדי לספק את הרצון שלו. באופן כזה מיושמת האמונה שלך. ולאחר המימוש שלה מתגלה רצון חדש, ואתה צריך להציב עוד רף וכך הלאה.

הערה: זה כמו במדע או בספורט, אתה מציב לעצמך רף מסויים, ואותו רף שעדיין לא השגת נקרא אמונה. ומה שכבר השגת נקרא ידע. ואחר כך שוב מה שהושג הופך לידע ומצטרף לידע הקודם. זה מנוגד לְמה שאנחנו יודעים בעולם שלנו כאשר אמרו לי להאמין במשהו. אמונה כזאת נקראת "אמונה למטה מהדעת".

תשובתי: בעולם שלנו, אני עושה הכול בכוונה על מנת לקבל. אני מוכן להאמין לכל אחד העיקר למלא את עצמי.

הערה: למשל, אמרו לי שיש איזה כוח עליון, שנקרא בורא. אם אני סתם מאמין בזה ולא בודק, אז זו אמונה למטה מהדעת. אבל אם אני בודק וחוקר: מי זה, מה זה, אלו תכונות יש לו, כיצד אני יכול להשיג את התכונות האלה, זה נקרא אמונה בתוך הדעת.

תשובתי: במקרה הזה אתה מאמין לפי מידת הידע שיש לך. אבל אם אתה כבר לא בודק ויכול לעשות פעולות של השפעה ונתינה, זו אמונה למעלה מהדעת. באופן כזה, אמונה למטה מהדעת, זו עבודה למען הידע, למען המילוי, כאשר אתה לא בודק, אלא פשוט מאמין לזה בצורה עיוורת.

אמונה בתוך הדעת, זה כאשר אתה בודק ויודע, כלומר, כאשר אמונה וידע תומכים זה בזה. אמונה למעלה מהדעת, זה כאשר בדקת עשרים פעם, אתה רואה שזה לגמרי לא מעשי ובכל זאת עושה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "יסודות של חכמת הקבלה", 01.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest