דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שכר עבור הנאמנות

שכר עבור הנאמנות

מתוך כתבי רב"ש, כרך ג', "גילוי הסתרה":

"ענין הסתר, שייך הוא בדבר שהאדם רוצה לראות ולהבין, ואינו רואה ואינו מבין. שאז שייך לומר שם, שנסתר ממנו. ולא עוד, אלא ששיעור הסתרה נמדד לפי הצורך של הידיעה. לכן בדבר שאין לאדם צורך לידיעה בכלל, אצל אדם הזה לא שייך לומר, שהוא סובל מהסתרה.

ולמשל, אם אדם צריך לעבוד באיזה מקום רק חצי שעה כל יום, והוא יקבל שכר פעם בחודש, אז הוא צריך להאמין שישלמו לו, אף על פי שהוא עוד לא ראה מישהו שכבר קיבל משכורת. לכן הוא מאמין בהחברה, אף על פי שנסתר ממנו, האם וכיצד תשלם החברה את המשכורת, היות שהחברה הזאת, שבה הוא מבקש לעבוד, איש לא מכירה. ואם הוא רוצה לעבוד יותר מחצי שעה, יש לו צורך יותר גדול לדעת, שהחברה משלמת את המשכורת בזמנה. נמצא אם הוא שמע לשון הרע על החברה, אז הוא סובל יותר מההסתרה. ואם הוא רוצה לעבוד ביום ובלילה, בודאי שהוא מרגיש הסתרה יותר גדולה, משום שיש לו צורך יותר גדול לדעת, אם יקבל שכרו, כמבוטח.

והיות שהמלכות שמים היא למעלה מהדעת, לכן כל אחד סובל מההסתרה. אבל אלו אנשים שרוצים לעבוד לשם שמים, אצלם ההסתרה יותר גדולה, היות שיש להם צורך יותר גדול לידיעה, מסיבת שכל פעם שואל הגוף "מה העבודה הזאת לכם". נמצא, שהשאלה הזאת מובנת תמיד, לפי מה שהאדם רוצה להיות כולו לשם שמים. והתשובה לשאלה היא, "הקהה את שיניו"."

צריכים להסכים עם זה, שאנחנו לא רואים מראש את המשכורת. להיפך, במידת ההתקדמות אנחנו רואים תמונות הפוכות, שאין שכר ואף פעם גם לא יהיה. וכל זה כדי להעלות אותנו "למעלה מהדעת".

ככל שאנחנו יודעים ומבינים פחות, ככל שיש פחות ביטחון והוכחות, כך זה נותן לנו יותר הזדמנויות כדי לבנות מערכת תמיכה וביטחון "למעלה מהדעת". אז הביטחון הזה יתגלה לא בכלים דקבלה שלנו, אלא רק בהשפעה, "למעלה מהדעת", ללא הוכחות, כי הרי "כי בו ישמח ליבנו". כלומר לא בנו, באגו שלנו, אלא למעלה, בבורא או בקבוצה, בחיבור, שבתוכו אנחנו מגלים את הכוח העליון.

לכן אף אחד לא יראה את המשכורת בידיים שלו. מי שלא מסכים, יכול מייד לעזוב ולחפש שכר בחיים הגשמיים הרגילים. ואילו בחיים הרוחניים, המשכורת היא בוויתור עליה, בחשיבות של למען מי אני עושה את העבודה.

מתוך ההכנה לשיעור, 24.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התשלום יהיה על פי הדין
הפרס הצודק ביותר
השׂכר = לא לראות את התגמול

One comment

  1. זהו מסוג המאמרים שלא רק עונים על הכל
    אלא גם ממיסים את כל השאלות העתידיות..

    תודה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest