דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שכר עבור היגיעה הרוחנית

שכר עבור היגיעה הרוחנית

מתוך שיעור מס' 3, כנס קרסנויארסק

שאלה: כל הזמן מביאים אותנו לכך, שאנחנו צריכים לפעול למען איזה שכר. איך אפשר לתקן את הכוונה הזאת? אילו פעולות צריך לעבור ומה מספרן, כדי באמת, לפחות איכשהו, לפעול להיפך?

תשובתי: אתה תשנה בהדרגה את הערכת איכות השכר. כי העיקר זה מה אתה מחשיב כשכר – או את המצב שבו אתה מרגיש את עצמך טוב, או את המצב כאשר האחרים מרגישים את עצמם טוב, או את המצב שהבורא מרגיש את עצמו טוב מהמעשים שלכם.

כלומר השכר חייב להיות תמיד. הכול תלוי באיכות שלו: מה בדיוק מהווה עבורי השכר. אם כתוצאה מהמעשים שלי מתמלאים החברים, אז זהו השכר. האם אי אפשר ליהנות מזה?

רק שאני צריך לבדוק את עצמי מהי הסיבה ומהי התוצאה. האם אני עושה טוב לחברים כדי ליהנות בעצמי, או שאני נוהג בצורה כזאת, שפשוט יהיה להם טוב ובגלל זה אני נהנה. כלומר המילוי שלי הוא הניתוק של הרגשת השמחה מה"כלים" שלי והימצאות והרגשה ב"כלים" של החברים.

שאלה: האם זהו תהליך סטאטי או שאפשר כל הזמן לנהל אותו?

תשובתי: זהו תהליך של התפתחות הדרגתית של האדם בקבוצה. מתוך זה שהוא בצורה עיוורת מבצע את כל מה שהמקובלים אומרים וכותבים עליו, אנחנו נוכל להגיע לזה מהר.

כי אנחנו אף פעם לא רואים את המדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו. ואילו המקובלים נותנים לנו המלצות, איך באותה המדרגה שבה אנחנו נמצאים, לעשות את עצמנו דומים למדרגה הבאה, להיות מוכנים אליה. איך אני יכול להיות מוכן אליה אם איני רואה אותה ולא יודע עליה שום דבר? לכן הם נותנים לנו המלצות ועצות. ובלעדיהן לא הייתי יכול לעשות כלום.

לכן אין כל טעם להתבודד איפה שהוא במדבר, להתיישב שם ולהתחיל לנסות להשיג קשר עם הבורא. השיטה להשגת העולם העליון התגלתה פעם אחת ואנחנו יודעים בדיוק לפי איזו דרך: עשרה דורות, עשרה מורים, עשרה מקובלים מאדם עד נוח. עשרה דורות מנוח ועד אברהם וכך הלאה והלאה בשרשרת.

לא יכול להיות שמישהו פתאום יגלה אותה באיזו צורה אחרת. האדם יכול במשהו להרגיש את העולם העליון, אבל לא בצורה הכרתית, באופן זמני ואחר כך זה ייעלם. אני פגשתי אנשים כאלה. וכדי להימצא בעולם הרוחני, בצורה ברורה, ריאלית ונכונה, ולעבוד עם כל ה"כלים" שלנו, כלומר עם הרצונות והמחשבות, אנחנו חייבים את השיטה הזאת. היא מגיעה עוד מאדם, לכן הוא נחשב לאב של כל בני האדם, של כל אלה שיוצאים לדרגת "אדם".

מתוך שיעור מס' 3 בכנס קרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שכר במָקום, כאן ועכשיו
תימשך לאהבה
שכר במקום עונש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest