דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיעור זוהר, פרשת השבוע, 22.07.11

שיעור זוהר, פרשת השבוע, 22.07.11

parashat-hashavua-70.jpg

פרשת השבוע: פרשת "מטות", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו
להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

'זוהר לעם' פרשת השבוע – פרשת 'מטות'

תקציר הפרשה:

  • פרשת 'מטות' פותחת בדברי משה אל ראשי המטות, נשיאי השבטים, המודיע להם את המצוות הקשורות בנדירת נדרים, אופן ההכרזה עליהם ואופן התרתם.
  • לאחר מכן, פנחס מוביל את בני-ישראל למלחמה נגד מדין, כנקמה על נסיונם לפגוע בעם ישראל. ישראל מנצחים.
  • בסיום המלחמה מפורטת חלוקת השלל והקדשת חלק ממנו לבורא. מכאן מגיע הציווי על טבילת כלים והגעלת כלים, על מנת להכשיר אותם.
  • בסיום הפרשה מסופר לנו על שבטי גד וראובן שביקשו להישאר בעבר הירדן המזרחי מכיוון שמדובר בארץ טובה שיכולה להכיל את המקנה הרב שברשותם. משה כועס משום שנדמה שהם מבקשים להתחמק מהמלחמה על כיבוש הארץ, ולבסוף הם מתחייבים לצאת למלחמה ומשה מקבל את בקשתם.

***
קטעים מתוך זוהר לעם

1. "למה אשה, הוא לשון אש? משום שכלולה בדין וכלולה ברחמים. אשה, היא אותיות אש ה'. אש, דין. ה׳, רחמים".

(זוהר לעם, פרשת מטות, מאמר "מטות מסעי" אות ב')

2. "ימין, חסד. שמאל, דין. ישראל ושאר העמים. גן עדן בימין, וגיהנם בשמאל, עולם הזה בשמאל ועולם הבא בימין. ישראל, כנגד הרחמים שבימין. שאר העמים, כנגד הדין שבשמאל. אשה שטעמה טעם הרחמים, כשנשאת לישראל, הרחמים נוצחים את הדין, ונעשית רחמים. אשה שטעמה טעם הדין, שנשאת לנכרי, שהוא דין, דין בדין נתדבק, הדין שבאשה נתדבק בדין שבנכרי".

(זוהר לעם, פרשת מטות, מאמר "מטות מסעי" אות ד')

3. "ואתם הדבקים בה׳ אלקיכם חיים כֻּלכם היום. מהו הטעם? משום שהנשמה של ישראל בא מרוח אלקים חיים. כי רוח מִלְפָנַי יעטוף. מִלְפָנַי, מקודם השכינה, מז״א, אלקים חיים".

(זוהר לעם, פרשת מטות, מאמר "מטות מסעי" אות ה')

4. "אמרתי עולם חסד יִבָּנֶה. חסד, הוא אחד מספירות עליונות של המלך, ספירה עליונה מז״ס תחתונות. כי הקב״ה קרא לנשמת ישראל חסד, על תנאי שֶׁיִבָּנֶה החסד, ולא יכלה החסד לעולם".

(זוהר לעם, פרשת מטות, מאמר "מטות מסעי" אות ו')

***
קטעים מתוך כתבי הרב"ש

5. "ועל פי אמת יש הרבה מידות להלחם איתם, כלומר שיש הרבה דינים, שצריכים להכניע אותם, שהם המפריעים להגיע למטרת הבריאה. לכן אם הם ילכו בדרך שצריכים רק תיקון אחד, שהוא נקמת ה', אז מבחינה זו אין יותר מדין אחד, שהוא כולל בעצמו הרבה דינים. זאת אומרת, שהאדם לא צריך להלחם עם כל הדינים, היינו עם כל המידות רעות. אלא אם הוא ילך על דרך שצריכים לכוון כל הפעולות לה', היינו לשם שמים, אם זו תהיה כל כוונתו, וממילא כל המידות מתבטלות מאליהן".

(הרב"ש, "דרגות הסולם", מאמר "נקום נקמת בני ישראל")

6. "מאחר שאין התורה מתגלית אלא אחר היגיעה, שזה נבחן לאור וכלי. היינו חסרון והמילוי. ועתה, לאחר שהוא נותן את הכלי והחסרון, הוא מסכים שלהמילוי יזכה חבירו".

(הרב"ש, "שלבי הסולם", מאמר "מהו היתרון שיש בעבודה יותר משכר")

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/0gCi1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest