דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / שיעור זוהר, פרשת השבוע, 11.11.11

שיעור זוהר, פרשת השבוע, 11.11.11

parashat-hashavua-70.jpg
פרשת השבוע: פרשת "וירא", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

פרשת השבוע – פרשה "וירא"

תקציר הפרשה:

בתחילת הפרשה, מסופר על ביקור של שלושה מלאכים.
המלאכים מספרים שייוולד בן לשרה. שרה צחקה כששמעה, משום שהיא כבר זקנה, ולכן שם בנה ייקרא יצחק.
לאחר מכן הולכים המלאכים להחריב את הערים סדום ועמורה בגלל החטאים הרבים שהיו שם.
לוט ומשפחתו מצליחים לברוח, אבל אשת לוט לא צייתה להוראת המלאכים, הסתכלה לאחור והפכה לנציב מלח.
לוט ושתי בנותיו מגיעים למערה. הן בטוחות שלא נשאר עוד איש בעולם ולכן מחליטות לשכר את לוט ומולידות ממנו ילדים.
שרה יולדת את יצחק, ולפי בקשתה אברהם מגרש את הגר וישמעאל למדבר.
מסופר על "עקדת יצחק" – הבורא מצווה את אברהם להעלות את בנו לעולה, מלאך עוצר את אברהם ברגע האחרון, ומובן שהוא באמת ירא את הבורא. לבסוף, אברהם מבחין באיל הנאחז בסבך ומעלה אותו לעולה.

***

קטעים נבחרים מתוך הספר "זוהר לעם":

1. "וצריכים לכל ג' המלאכים, כי אחד היה לרפאהו מן המילה, וזהו רפאל שהוא בעל הרפואות. ואחד היה לבשר לשרה שתלד בן, וזהו מיכאל, משום שהוא הממונה על צד הימין, וכל טוב והברכות שמצד ימין נמסרו בידיו.
ואחד היה להפוך את סדום, וזהו גבריאל, לשמאל, הממונה על הדינים שבעולם. כי מצד שמאל הוא הדין, והפעולה הוא ע"י מלאך המוות, שהוא שר הטבחים של המלך המוציא לפועל את הדינים שנדונו ע"י גבריאל".

פרשת "וירא", מאמר "והנה שלושה אנשים", אותיות נ"ד-נ"ה

2. "ודאי צריך לומר, את אברהם, שהוא היה צריך להכלל בדין, כי לא היה שום דין באברהם מקודם לכן, אלא כולו חסד, ועתה נכלל מים באש, חסד בדין. ואברהם לא היה שלם עד עתה, שנתעטר לעשות דין ולתקן הדין במקומו. כי אין הארת החכמה אלא בקו שמאל. וע"כ מטרם שאברהם נכלל ביצחק, קו שמאל, לא היה שלם, שהיה מחוסר הארת החכמה, וע"י מעשה העקדה נכלל ביצחק ונתעטר על ידו בהארת החכמה, ונשתלם. כמ"ש, שנתעטר לעשות דין, בעקדה, וע"י זה ניתתקן הדין, הארת שמאל, במקומו, שנכלל במקומו של אברהם, בחסד".

פרשת "וירא", מאמר "והאלקים ניסה את אברהם", אות ת"צ

3. "אין מי שיוכל לדעת נשמתו של אדם, אלא מכוח אלו אברי הגוף ואלו המדרגות של אברי הגוף המגלות פעולות הנשמה, משום זה הנשמה נודעת ואינה נודעת, נודעת ע"י אברי הגוף, ואינה נודעת ממהותה עצמה. כך הקב"ה נודע ואינו נודע, משום שהוא נשמה לנשמה רוח לרוח, גנוז ונעלם מכל. אבל להזוכה באלו השערים, המדרגות העליונות שהם פתחים לנשמה, נודע לו הקב"ה. ונמצא שנודע ע"י מדרגות העליונות שהם פעולותיו, ואינו נודע מצד מהותו עצמו".

פרשת "וירא", מאמר "והנה בן לשרה", אות קנ"ה

One comment

  1. רב!
    ברצוני לברך אותך על כל מילה שיצאה ממך בארוחת הצהריים…בררת עם החברים כמו שצריך..אסור כל הפרעה שהיא לגברים במהלך הכנס ובכלל..רק קח יוכלו הגברים להתקדם לעבר החיבור הנכסף..
    אני בכלל הייתי משאירה לכנס רק נשים שיכולות לעזור לגברים להתחבר..כלומר..נשים שעוזרות להגיש אוכל..לנקות שירותיים..רישומים בקבלה וכו,..מנסיוני בכנסים קודמים ראיתי נמון נשים שמגיעות על-מנת לתפוס חתן..כך אמרו לי בפה מלא..או נשים בלבוש לא צנוע..וכו'
    הפעם אתם חייבים להתייחס ברצינות רבה לכנס לכן אנא ממך..חישבו היטב..וקחו לעצמכם נשים שיעזרו להכרחיות בלבד..וכל השאר יוכלו לצפות בכנס דרך האינטרנט..רצוני היחיד הוא ש..ת..ת..ח..ב..ר..ו
    כבר..הגיע הזמן!!!!!!!!!!!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest