דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיעור זוהר, פרשת השבוע, 02.12.11

שיעור זוהר, פרשת השבוע, 02.12.11

parashat-hashavua-70.jpg

פרשת השבוע: פרשת "ויצא", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

פרשת השבוע – פרשה "ויצא"

תקציר הפרשה:

יעקב יוצא מבאר שבע והולך לחרן, ובדרך עוצר ללון במקום אחד.
בלילה, בחלומו הוא רואה "סֻלָּם המֻצָּב אַרְצָה, וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ לשמיים, וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלוהִים, עולִים וְיורְדִים בּו."
הבורא מתגלה אליו ומבטיחו שהארץ ששוכב עליה תינתן לו, שיהיו לו בנים רבים ושישמור עליו.
בבוקר יעקב מקים בַמָקום מצבה וקורא לו "בית-אל".
יעקב מגיע לבאר שליד חרן, פוגש את רחל, בא לבית אביה – לבן הארמי, ומציע ללבן לעבוד עבורו שבע שנים ובתמורה יינשא לבתו רחל.
לבן מחתן במרמה את לאה עם יעקב, לאחר שבוע יעקב נושא את רחל ומחייב לעבוד שבע שנים נוספות.
לאה יולדת ארבעה בים, ורחל עקרה. רחל נותנת ליעקב את שפחותיה שמולידות ארבעה בנים. לאה יולדת עוד שני בנים ובת, ולבסוף רחל יולדת בן, יוסף.
יעקב מבקש לקבל שכר מלבן עבור עבודתו, ולבן מעניק לו חלק מהצאן, למרות מה שסוכם.
יעקב מרגיש שהיחס של לבן אליו לא כמו מקודם, ואז מתגלה אליו מלאך שמורה לו לשוב ארצה. יעקב עוזב מבלי להודיע ללבן, ורחל גונבת את התרפים של לבן. לבן רודף אחרי יעקב ופוגש אותו בהר הגלעד, ונוזף ביעקב על שעזב ועל גניבת התרפים, יעקב מציע ללבן שיחפש אותם, רחל מחביאה את התרפים, ולבסוף לבן ויעקב כורתים ברית.
יעקב מתכונן להיכנס לארץ ישראל, ורואה מלאכים שמלווים אותו, וקורא למקום בשם "מחנים".

***

קטעים נבחרים מתוך הספר "זוהר לעם":

1. "סולם רומז, שראה בניו, שעתידים לקבל התורה בהר סיני. כי סולם הוא סיני, משום, שהר סיני הוא כמ"ש, מוצב בארץ, וראשו, מעלתו, מגיע השמיימה. וכל המרכבות ומחנות מלאכים העליונים כולם ירדו שם ביחד עם הקב"ה, בעת שנתן להם התורה, כמ"ש, ומלאכי אלקים עולים ויורדים בו".

פרשת "'ויצא", מאמר והנה סולם מוצב ארצה", אות ע'

2. "יעקב, כשישב על הבאר, כיוון שראה שהמים עולים אליו, ידע שאשתו תזדמן לו שם. וכן במשה כשישב על הבאר, כיוון שראה המים עולים אליו, ידע שאשתו תזדמן לו שם. וכן היה, שאשתו נזדמנה שם ליעקב, כמ"ש, עודנו מדבר עימם, ורחל באה עם הצאן, ויהי כאשר ראה. וכן היה במשה, שכתוב, ויבואו הרועים ויגרשום, ושם נזדמנה לו ציפורה אשתו. כי הבאר גרמה להם את זה. כי הבאר, הנוקבא העליונה. וכמו שנפגשו בנוקבא עליונה, כן נפגשו עם הנוקבא שבעוה"ז".

פרשת "ויצא", מאמר "וַיַרְא והנה באר בשדה", אות צ"ה

3. "עולם התחתון, השכינה, היה ראוי שתתחבר עם יעקב, כמו שהיה ראוי אל משה, אלא שלא יכלה מטרם שהיו י"ב שבטים בבית להתקשר בהם. כיוון שנשלמו י"ב, אז נדחתה רחל, והשכינה קיבלה הבית בכל י"ב השבטים, ונעשה עקרת הבית".

פרשת "ויצא", מאמר "ויהי כאשר ילדה רחל את יוסף", אות רמ"ח

4. "אם ישים אליו ליבו, רוחו ונשמתו אליו יאסוף. כי הרצון והמחשבה מושך המשכה ועושה מעשה בכל מה שצריך. וע"כ בתפילה צריכים רצון והרהור לכוון בה. וכן בכל העבודות של הקב"ה, ההרהור והמחשבה עושה מעשה ומושך המשכה לכל מה שצריך".

פרשת "ויצא", מאמר "ההרהור שלו היה ברחל", אות קפ"ט

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/zX1RB

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest