דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיעור זוהר, פרשת השבוע, 02.03.12

שיעור זוהר, פרשת השבוע, 02.03.12

parashat-hashavua-70.jpg

פרשת השבוע: פרשת "תצוה", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

פרשת השבוע – פרשה "תצוה"

תקציר הפרשה:

פרשה זו היא המשך של הפרשה הקודמת. הבורא ממשיך לתת למשה הנחיות להקמת המשכן.
בתחילה אומר הבורא למשה, שעליו לצוות את בני ישראל לקחת שמן זית לצורך הדלקת "נר תמיד", באוהל מועד מחוץ לפרוכת, שיהיה דלוק מהערב עד הבוקר, לאחר מכן, הבורא אומר למשה לקחת את אהרון ובניו (נדב ואביהו, אלעזר ואיתמר) להיות לכוהנים, ומפרט לפרטים את הציווי של הכנת בגדי קודש מיוחדים "לכבוד ולתפארת", שלצורך זה על משה לדבר עם כל "חכמי לב" שהבורא מילא אותם בחכמה, כדי שהם יכינו את הבגדים.
אהרון הכהן הגדול, ילבש – חושן, אפוד, ציץ, מעיל, כתונת, מצנפת, אבנט ומכנסי בד.
בניו, הכוהנים הפשוטים ילבשו – כתונת, אבנט, מגבעת ומכנסי בד.
בהמשך מתואר ומפורט לפרטים הטקס בו מקדישים את אהרון ובניו לתפקידם במשכן, הכולל הקרבה של פר אחד ושני אילים, לחם מצות וחלות מצות בלולות בשמן, רחיצת אהרון ובניו במים, ומשיחתם בשמן המשחה בהמשך מתואר, הציווּי לבנות "מזבח קְטוֹרֶת", שיוּנַח בתוך המשכן, לפני הפָּרוֹכֶת שעל ארון העֵדוּת, ומפורט אופן הקטרת הקטורת (כאשר בפרשה הקודמת הוזכר "מזבח הנחושת", שמקומו מחוץ למשכן).
לסיום מסופר על יום הכיפורים שיתקיים אחת לשנה.

***

קטעים נבחרים מתוך הספר "זוהר לעם":

1. "וכשכתוב ואתה, פירושו, לכלול עימו השכינה בציווי ובדיבור. אור העליון, ז"א, ואור התחתון, הנוקבא, כלולים יחד במילה, ואתה. כי אתה הוא שֵם הנוקבא, והו' הנוספת היא ז"א. כמ"ש, ואתה מחייה את כולם, שסובב על ז"א ונוקבא".

פרשת "תצווה", מאמר "ואתה תצווה", אות ב'

2. "יש אותיות גדולות, ויש אותיות קטנות. אותיות גדולות הן למעלה, בבינה. ואותיות קטנות למטה, במלכות. והכל הוא למטה, במלכות, כעין של מעלה, בבינה. כי יש שמות קדושים עליונים, שבבינה, הנמשכים רק ברצון הרוח והלב בלי דיבור כלל. ויש שמות קדושים תחתונים, שבמלכות, הנמשכים בדיבור, ובהמשכת המחשבה והרצון עליהם".

פרשת "תצווה", מאמר "סוד אותיות השם הקדוש", אות כ"ב

3. "כעין זה, עִבדו את ה' בשמחה. כי שמחת האדם מושכת שמחה אחרת, העליונה. כך עולם התחתון, המלכות, כמו שמתעטרת, כך ממשיכה מלמעלה. משום זה מקדימים ישראל ומעוררים קול בשופר, שהוא כלול באש מים ורוח, קו האמצעי, הכלול מג' קווים, שנעשו אחד, ועולה למעלה".

פרשת "תצווה", מאמר "תִקעו בחודש שופר", אות צ"ד

4. "כי כשעוה"ב, בינה, נכנס אל ההיכל של עולם התחתון, מלכות, ונמצא עולם התחתון שמח עם בניו בסעודה העליונה, הנמשכת מבינה, אז הבינה מברכת השלחן, והעולמות כולם מתברכים, וכל שמחה וכל הארת פנים נמצאים שם, כמ"ש, לפני ה' תִטְהָרוּ".

פרשת "תצווה", מאמר "ב' השעירים", אות ק"ג

***

קטע נבחר נוסף:

5. "אָהַבְתָּ צֶּדֶק וַתִּשְׂנָא רֶשַׁע עַל כֵּן מְשָׁחֲךָ אֱלֹהִים" (תהלים, פרק מ"ה פסוק ח')
אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְאַהֲרֹן:
"אָהַבְתָּ צֶדֶק" – אָהַבְתָּ לְהַצְדִּיק אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל,
"וַתִּשְׂנָא רֶשַׁע" – שָׂנֵאתָ לְחַיְּבָם.
"עַל כֵּן מְשַׁחָךְ אֱלֹהִים" – עַל כֵּן, מִכָּל שִׁבְטוֹ שֶׁל לֵוִי דַּוְקָא אַתָּה נִבְחַרְתָּ לִכְהֻנָּה גְּדוֹלָה".

וַיִּקְרָא רַבָּה, פָּרָשָׁה י', סִימָן ג'

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/7vByN

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest