דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיעור זוהר, פרשת השבוע "בלק", 19.06.13

שיעור זוהר, פרשת השבוע "בלק", 19.06.13

parashat-hashavua-70.jpg

פרשת השבוע "בלק", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

פרשת השבוע – פרשה "בלק"

תקציר הפרשה:

לאחר שעם ישראל כבש את ארץ האמורי, בָּלָק מלך מואב, מתחיל לחשוש לגורל ממלכתו.
הוא שולח שליחים אל בִּלְעָם בֶּן-בֶּעוֹר, ומבקש שיקלל עבורו את עם ישראל.
בלעם יוצא לארץ מואב, לאחר שקיבל עליו את התנאי לומר רק את מה שהבורא ישים בפיו.
בלעם, רכוב על אתונו, ולפתע מופיע מלאך וחוסם את הדרך.
האתון רואה את המלאך וסוטה מהדרך, בלעם לא רואה את המלאך, לא מבין את האתון ומכה אותה,
עד שהבורא פותח את פיה והמלאך נגלה לבלעם. בלעם מושבע לומר רק דברי ברכה לישראל.
כשבלעם מגיע לבלק, מפיו יוצאים רק דברי ברכה.
בלק מתאכזב, וכפיצוי בלעם נותן לו עצה – בנות מואב מפתות את בני ישראל ובכך מסיתות אותם מהבורא.
בעקבות חטאי ישראל, התפשטה מגיפה קשה.
השיא היה כשזמרי בן סלוא, מנשיאי שבט שמעון הביא לאוהלו אישה מדיינית.
בתגובה, פנחס בן אלעזר נוטל רומח ודוקר אותם למוות.
נעצרה המגיפה שהפילה 24,000 חללים.

***

קטעים נבחרים מתוך הספר "זוהר לעם", פרשת "בלק"

1. "אלא אותו רשע בלק היה חכם בכל המדרגות שלמעלה, באותם הקושרים קשרים לעשות על ידיהם כשפים וקסמים, בכל אלו המדרגות העליונות מהם, שבהם היו מכריחים את המדרגות התחתונות.
אמר לו בלק ובלעם, בכל זמן אנו המכשפים והקוסמים והמנחשים, יש לנו מדרגות ידועות ומלאכים ידועים, הנודעים למכשפים ולקוסמים. אבל מכאן והלאה, יש לך לעיין במקום אחר עליון".

מאמר "אל תירא עבדי יעקב", אותיות ס' – ס"א

2. "חכמת בלק היתה חזקה ויתרה מחכמת בלעם. חכמת בלעם היתה לרגע אחד, חכמת בלק היתה בכל זמן. אבל מפתחות של כל החכמה היו בידי בלעם, משום שהוא היה משלים בפה. בלק היה יודע לעשות כשפים ולא ידע להשלים בפה".

מאמר "רפאני וארפא הושיעני ואושעה", אות נ"א

3. "כל הרפואות בידי הקב״ה, אבל יש מהן שע"י שליח, ויש מהן שלא נמסרו לשליח. שנמסרו בידי שליח, לפעמים חוזרות. אבל אותה המחלה שהקב״ה מרפא, אינה חוזרת לעולם ואין אחריה מחלה כלל. משום זה, רפאני ה׳ וארפא".

מאמר "רפאני וארפא הושיעני ואושעה", אות מ"ט

4. "… והקב״ה, אחר שהריח והשתעשע בהם, ובכל אלו סודות החכמה שלהם, הוא מתגלה עליהם, והם רואים באותו נועם ה׳. אז כולם שמחים בשמחה גדולה, עד שמתפשט הזיו והאור שלהם, ומאותה התפשטות הזיו והאור של השמחה שלהם עושים פירות ואיבים לעולם, שהם נשמות, ואותם הפירות נכנסים תחת כנפי השכינה, עד הזמן שצריך".

מאמר "שעשועי הקב״ה עם הצדיקים בג״ע" אות ו'

***

קטעים נבחרים מתוך כתבי רב"ש

5. "… מי שיש לו רק קצת טוב, ממילא אין לו אלא קצת רע, כי אחרת לא יהיה מאוזן ולא יהיה בידו לעשות בחירה, כי הרע יהיה יותר מהטוב. לכן אין מגלים לאדם את הרע שבקרבו, אלא לפי הטוב שיש לו. נמצא, שע"י ירידות ועליות מתתקן הרע לאט לאט. ועל האדם תמיד לזכור ולהאמין מה שאמרו חז"ל "הבא לטהר מסייעין אותו". אלא שהאדם צריך לתת אתערותא דלתתא, ואז הוא זוכה [ל]קדושה".

כרך ב', מאמר "מהו ששמן נקרא מעשים טובים, בעבודה"

6. "ענין אמת ואמונה, שהם שני דברים המנוגדים זה לזה. כי אנו רואים, שבהתפלה שלנו, גם שם יש לנו שני דברים המנוגדים זה לזה. חסרון ושבח והודיה. …
וזה נותן לנו שני דברים:
א) מבחינת האמת, שהוא רואה את מצבו האמיתי, יש לו מקום לתפלה. ואז יש לו מקום חסרון. ואז הוא יכול להתפלל, שהקב"ה ישלים חסרונו. ואז הוא יכול להתעלות במעלות הקודש.
ב) דרך האמונה, שהיא בחינת שלימות, שמכאן הוא יכול לתת שבח והודאה לה'. ואז הוא יכול להיות בשמחה".

כרך א', מאמר "ענין אמת ואמונה"

***

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/4NqjR

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest