דף הבית / קבלה ומדע / טבע / שיעור וירטואלי, 21.11.10

שיעור וירטואלי, 21.11.10

יסודות חכמת הקבלה, 21.11.10, בשעה 16:00.

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

תקציר שיעור:

כשאנחנו מתבוננים במציאות הסובבת אותנו, ניתן להבחין בסתירה ביחס הטבע אלינו בשלבים שונים של ההתפתחות. מצד אחד אנחנו רואים יחס טוב וטיפוח, במיוחד בילדות כשאנחנו נמצאים תחת השגחתם של ההורים והסביבה. מהצד השני, במידה שאנחנו מתבגרים, היחס הטוב הזה מצידו של הטבע נעלם. ברגע שאנחנו הופכים להיות עצמאיים, מתחיל המאבק הבלתי פוסק על הישרדות. אותו טבע שקודם לכן פעל לטובתו של האדם, מפנה אליו את צידו הקשוח.

כדי להצדיק את הסתירה הזאת האנושות פיתחה מספר תיאוריות המסבירות את התנהלות העולם:

  • הראשונה: הטבע העיוור. הבורא שברא את העולם הוא חסר רגשות וחסר שכל, אחרת הוא לא היה נותן לאנשים לסבול כך. חוקי הטבע הנוקשים מנהלים את הכול, לאדם אין מישהו לכעוס עליו או להתפלל לו.
  • השנייה: שני שליטים. שני כוחות מנהלים את העולם, הטוב והרע. במילים אחרות, קיימים שני אלים, החכם והקשוח.
  • השלישית: ריבוי אלוקות. מכיוון שנצפות בטבע תופעות רבות, לכל אחת מהן יש אל משלה: אל הירח, אל השמש, אל הרוח וכדומה.

הרביעית: סוף לטיפוח. הבורא הוא חכם וכול יכול, ומגובה גדולתו העולם נראה לו כגרגיר חול שלא ראוי לתשומת ליבו. זו הסיבה לכאוס ולאי סדירות בחיים שלנו.

כל התיאוריות הללו נולדו מחוסר הבנה של חוקי הטבע. ניסיונות האנושות לצמצם את הפער בין טוב לרע לא הניבו פירות, הייסורים והסבל מתגברים ללא הפסקה. חוק הטבע העיקרי הוא ההשפעה לחברה, לזולת. עד שלא נתחיל לקיים את הכלל הזה במלואו, הטבע לא יפסיק להעניש אותנו. לחוקי הטבע יש מטרה והיא לכוון אותנו לתיקון, לקשר הנכון בינינו ולקשר הנכון עם הטבע המתבסס על עקרונות של אהבה והשפעה.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי, 14.11.10
שיעור וירטואלי, 24.10.10
שיעור וירטואלי,17.10.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest