שיעור וירטואלי, 12.09.2010

laitman_2010-07-11_8588_us-70.jpg

השיעור הווירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00.

נושא השיעור: כוונת התפילה.

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

תקציר:

אנחנו קולטים את המציאות דרך חמשת החושים המצמצמים את תחושותינו למסגרת הגוף שלנו. הגוף הגשמי, שפועל על פי עקרון הקבלה האגואיסטית, אוטומטית מגביל אותנו. הרחבת טווח התפיסות ושיפור עצמי בדרגת העולם הזה אינם משנים דבר. הגוף הוא בן תמותה ונדמה לנו שהחיים בשלב מסוים נגמרים.

חכמת הקבלה מציעה לנו שיטה המאפשרת להרגיש את היקום לא בצורת הקבלה, אלא בצורת ההשפעה המוחלטת המשחררת אותנו מהתלות לתפוס את העולם דרך החושים הגשמיים. כדי לעשות זאת עלינו להתאים את עצמנו לעולם שמסביב ולא לנסות להתאים אותו אלינו.

כיצד ניתן לוודא שחוק הטבע הזה אמיתי ולשנות את עצמינו? – האבולוציה מובילה אותנו לכך. בהדרגה היא מגלה לנו שקיים כוח כללי אחד המנהל אותנו. ניתן לגלותו באמצעות הקשר בינינו. ראיתם פעם כיצד שוחה להקה של דגים? – נדמה לנו כי המנהיג מכתיב להם את מסלול התנועה, אך זה לא נכון. להקה עצומה בין רגע משנה את כיוון תנועתה ונכנעת לכוח כלשהו לא ידוע. כך מתגלה הקשר, ההבנה ביניהם.

כדי להרגיש את הכוח העליון שמנהל אותנו, עלינו לרכוש את התוכנה הזאת, את תכונת הקשר. אם בתוך הקבוצה נאחד את כל הרצונות המנותקים זה מזה באופן מלאכותי, נבנה מודל קטן של המערכת הרוחנית. התפתחותו המוצלחת של האיחוד הפנימי שלנו תמשוך למערכת שלנו רבדים שונים של החברה, אשר ישאפו אלינו עד שנתאחד כולנו יחד.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 18.07.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 11.07.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 04.07.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest