דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 28.03.10

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 28.03.10

מיכאל לייטמן

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 18.

תקציר שיעור

אברהם אבינו שחי בבבל העתיקה, היה הראשון שגילה את השיטה להשגת העולם העליון. הוא קיבץ סביבו קבוצת אנשים שחשבו כמותו, והתחיל להגשים את הרעיון של השתוות הצורה לבורא.

קבוצתו של אברהם הגיעה למדרגה רוחנית גבוהה מאוד, הנקראת "בית המקדש הראשון". "בית המקדש" הוא הכלי המאוחד, הקשר בין הנשמות הנמצאות בהרגשת הבורא.

צמיחה חדה של האגואיזם ונפילה מהמדרגה הרוחנית לרמת התענוגים הגשמיים, נקראת "ירידה למצרים".

"יציאת מצרים" זו הלידה הרוחנית של האדם. זמננו הוא הזמן של יציאת האנושות מעבדות מצרים בעזרת השיטה להשגת תכונת ההשפעה, האהבה והאחדות – חכמת הקבלה.

חג הפסח מסמל את המעבר מאגואיזם לאלטרואיזם.

קיימת הפרדה ברורה בין התכונות הגשמיות לרוחניות. אין קדושה בשום דבר גשמי. קדושה זו תכונת ההשפעה הנרכשת תחת השפעתו של האור העליון.

בתחילה קבוצתו של אברהם, שהייתה בהשגה רוחנית, הרגישה את העולם שלנו ואת העולם הרוחני כדבר אחד. המחשבה והמימוש היו חלקים ממערכת אחת, בה התכונות הרוחניות והגשמיות היו זהות לחלוטין. לאחר הנפילה ממדרגת בית המקדש הראשון והשני, ממשיכי הדרך של אברהם איבדו לחלוטין את ההרגשה הרוחנית. הזיכרון שנשאר מהפעולות הפיזיות הפך להיות הבסיס למנהגים ולטקסים דתיים חסרי כל מילוי רוחני.

בניגוד לאנשים דתיים, המקובלים ממלאים את קיום המנהגים בכוונה רוחנית המתאימה למקבילה הגשמית, אך אין בזה שום קשר ישיר. כמו ילד, שמשחק עם מכונית קטנה וחולם על משאית, כך גם אנחנו, בעודנו מקיימים את המנהגים הגשמיים, חולמים ומשתוקקים להשגת שורשיהם הרוחניים.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטאולי בספר הזוהר, 21.03.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 14.3.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 07.03.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest