דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיעורי העבר למען העתיד

שיעורי העבר למען העתיד

האדם בדרך כלל אוכל את עצמו על העבר שלו ועל ההווה שלו, ואינו מבין שהכול כבר נקבע מראש וחתום וכך זה היה צריך לקרות. שני העקרונות: "אם אין אני לי מי לי" ו"אין עוד מלבדו" צריכים להשתלב ולא סתם לבוא זה אחר זה כמו יום עבודה ומנוחת הלילה.

כל פעם צריך לשלב את שני העקרונות האלה, לפני כל מאמץ שלך וגם לאחריו. לאחר שהרגע חולף הוא נבלע בעולם אין סוף ואסור לעשות שום חשבון בקשר אליו. כל החשבון עכשיו הוא רק עם הבורא.

בעל הסולם כותב במאמר "אחור וקדם צרתני", שאם איזו שהיא "אות", שָׂר, לא עושה איזה שהן פעולות נכונות, אז הבורא מוריד אותה ושׂם במקומה אות אחרת. אנחנו עדיין לא מבינים בדיוק כיצד זה עובד, אבל צריכים להבין בצורה חד משמעית שלא מצטערים על העבר ועל ההווה! אלא נמצאים ביראה בקשר לעתיד: האם אני אוכל להכין את עצמי להתגלוּת של ה"רשימו" הבא, כדי לעשות נחת רוח לבורא?

העבר וההווה נמצאים לחלוטין תחת שליטת "אין עוד מלבדו", ולכן אין לי מה לברר שם חוץ מאשר את היחס שלי למה שנעשה. זה הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות. אנחנו לא משנים את המציאות עצמה, המציאות משתנה ביחס שלי אליה. הכול תלוי בזווית הראייה שלי על חפץ מסוים, אולם החפץ עצמו אינו משתנה. משתנה רק התפיסה שלי: האם התפיסה שלי היא אגואיסטית או אלטרואיסטית, ומזה משתנה כל דבר ודבר במציאות.

אני משנה את החושים שלי. מתגלות אותן עשר הספירות, אבל הכול תלוי בכך האם הרצון שלי מצויד ומוגן ב"מסך" נגד התענוג האגואיסטי? זה משנה לגמרי את כל התמונה.

אם אני חושב, שמה שקרה היה באופן כלשהו תלוי בי ושאני בעצמי בחרתי כיצד לנהוג, יוצא שישנה עוד רשות אחת מלבד הבורא: שלי עצמי. האם יוצא, שאני קבעתי בעצמי כיצד הכול צריך לקרות?

אם אני יושב ואוכל את עצמי על מה שיכולתי לעשות אתמול ולא עשיתי, או שאני מצטער על זה שלא באתי היום לשיעור, אז יוצא שאני בעצמי קבעתי את הפעולות שלי והחלטתי לא לבוא. כלומר חוץ מהבורא יש עוד כוח אחד שפועל במציאות: אני בעצמי. על זה הבורא אומר: "אין אני והוא יכולים לדור במדור אחד". אם אני רוצה לדור יחד עם הבורא במדור אחד, אז אני חייב לבטל את עצמי לחלוטין. אז אני אהיה יחד איתו.

לכן, על כל העבר שקרה עד לפני רגע אני חייב לומר, שהכול בא מהבורא וכך היה צריך להיות. כי כך הבורא חשב וסידר הכול מראש ואני חייב להודות על זה כמו על פרס גדול מאוד, על כל הכישלונות והדברים שעשיתי לא בסדר. לשם כך הבורא מחייב אותי עכשיו לשבת ולהצטער על כל מה שנעשה, כדי שאני אומר, שהכול נעשה לפי רצונו של הבורא במטרה ללמד אותי להתנהג בעתיד בצורה אחרת.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
זה חסר טעם להצטער על מה שנבלע באין סוף
אין דבר גרוע יותר, מאשר להצטער על העבר
ההודיה על העבר מכינה לעתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest