דף הבית / חינוך, ילדים / שינוי מבני פנימי

שינוי מבני פנימי

צחוק בזמן הדיונים בקבוצה האינטגרלית זהו מצב טוב, שמביא את האנשים להבנה שכולנו בהמות. אנחנו יכולים להיפתח לחלוטין בפני כולם, לא אני יצרתי את עצמי כזה, אלא הטבע, ואם יש לך איזה שהן בעיות, אז הבעיות האלה הן בך, מפני שאתה לא מבין שכולנו בסך הכול בהמות.

הדבר היחיד שממנו אני צריך להתבייש, זה שאני לא מנצל בצורה מלאה ושלמה את יכולת העלייה שלי למצב אינטגרלי, דווקא את מה שנמצא בכוחי בדרגת ה"אדם". וכל השאר, זה לא אני.

ה"אדם", זה בעיקרון, הרוח מעל ל"בהמה", מפני שאין לה התגלמות גשמית. האדם שבנו זה התוכן הפנימי שלנו.

לכן, כל עוד התוכן הפנימי שלי, שנקרא "אדם", לא יגבר, יעבֵד, יכלול בתוכו את כל האינסטינקטים, הרצונות והמחשבות הבהמיים שלי, אז אני צריך בצורה כלשהי לרסן אותם במקצת.

אבל, בעיקרון, אני חייב לפתוח ולחקור אותם בקבוצה, מפני שאין לי מכשיר אחר.

הקבוצה זו מעבדה, שבה אנחנו יכולים לגמרי לפתוח את עצמנו. כמו תינוק ששוכב לפני אימא. מי הוא ומה הוא? – פשוט חתיכת בשר. והיא עושה איתו את כל מה שדרוש לגדילתו ותפקודו הנכון. אותו הדבר צריך להיות גם בקבוצה.

אם אנחנו מבינים את זה, מתייחסים לֵמה שמתרחש איתנו ומה אנחנו צריכים לעשות עם עצמנו בצורה מפוקחת והגיונית, כמו אנשים מבוגרים, אז אנחנו כבר נמצאים במצב שהטבע עובד עלינו: מוביל, מגדל ומפתח אותנו בתנועה אבולוציונית. לכן זה הכרחי.

אני סבור שהאדם יכול להיפתח לגמרי בקבוצה. ובאופן טבעי, גם הקבוצה צריכה להיות מוכנה לזה. אם הם, באופן כזה, ישתפו פעולה בצורה הדדית בקביעות, אז זה יקרה אצלם. הבושה תיעלם. אין כזה מצב "בושה"! אתה צריך להתבייש רק מדבר אחד, שאתה לא עולה ולא מעלה את האחרים.

השינוי המבני הפנימי של כל סולם החשיבות של המחשבות, הרגשות, הרצונות, הערכה מחודשת של הערכים, כל זה מתרחש מהר מאוד.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 05.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אדם בעל אלף פרצופים
כדי להתעלות ולהתחבר
תחקור את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest