דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שינויים כמדד לבריאות רוחנית

שינויים כמדד לבריאות רוחנית

שאלה: ישנם שני דברים ששומרים על האדם בדרך, והם: מסגרת שהוא קבע לעצמו, וסביבה נכונה. האם יש צורך כל הזמן להרחיב את המסגרת הזאת?

תשובתי: לאו דווקא. בשנים שאני הייתי ליד הרב"ש, אני לא שמתי לב שהוא שינה את מסגרת החיים שלו. הוא שמר על אותן שעות הלימוד בלילה, אחר כך טיולים על חוף הים, בפארק, ביער, לסאונה, מנוחת צהריים כדי ללמד שוב בערב, וכך כל יום, בכל השנים הללו הוא לא עשה אף שינוי באורח חייו, אפילו לא באוכל.

בשביל מה לשנות את הגשמיות? כל השינויים צריכים להיות פנימיים ולא חיצוניים. אנחנו יודעים שחמור אינו משתוקק למעדנים חדשים, אלא מעדיף את הדגנים שהוא רגיל אליהם. פיל מעדיף עשב. הבהמה נהנית ממה שמגיע לה לפי הטבע שלה. אין שום תועלת ב"מזון מהיר" המודרני, מפני שהגוף שלנו לא השתנה. אנחנו רק מרעילים אותו על ידי כל זה. הוא צריך לקבל מזון פשוט וטבעי בהתאם למה שמגיע לו.

אם הגוף רגיל לסדר יום קבוע, זה טוב מאוד. אפילו תרופות מומלץ לקחת בשעות קבועות. מכונה שמבצעת פעולה שחוזרת על עצמה, מתקלקלת פחות. אפילו מנוע רגיל, שפועל כל הזמן ולא נדלק ונכבה כל הזמן, פועל למשך זמן ממושך יותר.

לבהמה אין דבר יותר גרוע משינויים בכל הקשור לטבע שלה. אבל באותו החלק שלא שייך לטבע, אלא נמצא מעליו ושייך לעולם הרוחני, שם כל החיים הם בשינויים. כמות השינויים מעידה על בריאות רוחנית, על כוח רוחני.

מתוך שיעור על פי מאמרו של רב"ש, 07.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סדר יום, זה גלגל הצלה
עצה מעשית מניסיון אישי
שיעור לכל היום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest