דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שינה בשיעור, היא תגובה הגנתית של האגו

שינה בשיעור, היא תגובה הגנתית של האגו

שאלה: למה אני מרגיש כזאת כבדות נוראית בזמן השיעור ורוצה לישון? בדרך כלל זה לא קורה איתי. האם יש קשר בין הנפילה שלי לבין הכנס?

תשובתי: מתגלים "אורות" גדולים מאוד שמוכנים ועומדים להיכנס לתוכך. ואילו אתה מרגיש כלפיהם חושך, כי אינך מוכן אליהם. לכן אתה מרגיש כבדות, לכן אתה נרדם ועלול להירדם במשך כל הימים האלה, עד שהכנס יסתיים. כך מתגלה התגובה, הכוח ההגנתי של האגו שלך, "מלאך המוות" שלך שרוצה להמית אותך.

אני דווקא נמצא בהתפעלות רבה מאוד מהעבודה שלנו וממה שאנחנו עושים עם החינוך וההשכלה האינטגרליים, ומזה שההנהגה העליונה מאפשרת לנו לעשות את זה, ואפילו מכוונת ודוחפת. ודאי שכל הזמן מורגש קושי וכבדות, אבל יחד עם זה, אתה מבין ומרגיש באיזו יעילות המאמצים שהשקעת מקדמים אותך.

צריך לברר ולבדוק מאיפה התרדמה הזאת באה אליך ולמה. כל זה קורה מפני שיש לך חוסר חשיבות, שרוצים לעזור לך לגלות. ולמה אתה לא מרגיש חשיבות? מפני שעכשיו גילו לך קצת יותר מהרצון האגואיסטי שלך, שוודאי לא רואה שום חשיבות בהפצה, לא במדינה שלך ולא בבולגריה ולא בשום מקום אחר.

אין שום מקריות במצבו של אדם. שום דבר לא קורה סתם כך. זה רק ילדים קטנים אומרים על הכוס שנשברה, שהיא בעצמה נפלה ונשברה. הם פשוט לא מחברים ביניהם את שני האירועים. גם אתה חושב, שנפלת בעצמך. אבל אין דבר כזה, כי "אין עוד מלבדו". הבורא מסדר לנו עכשיו איזה ערפול כללי, כדי שאנחנו נעלה את עצמנו לדרגה יותר גדולה. מי שמשתתף ונכלל בעבודה הזאת, אז יעלה, ומי שלא, יירדם עד סוף הכנס וכרגיל יפספס ויפסיד הכול.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמה לספר הזוהר, 30.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לא להירדם בשיעור?
אל תישן, אתה תפספס את כל החיים…
תשלם ברצון – ותקבל הכל!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest