שיכורים משלמות

שאלה: מדוע חג הפורים נחשב בכל העולם לחג משפחתי?

תשובתי: זה לא חג משפחתי. חג פורים דומה יותר לחג של ילדים, חג של שמחה וששון, מפני שמסמל לידה חדשה של עם. אנחנו כביכול נולדנו מחדש בחג הזה!

כשאנחנו מרוחקים זה מזה, אנחנו לא עם. אך כשאנחנו מתחילים להתאסף יחד, כבר נולד בנו משהו חדש. לכן בפורים קיים מנהג לתת זה לזה מתנות, משלוחי מנות, בעיקר יין ודברי מתיקה.

יין מסמל את אור החכמה. אוזן המן בצורת משולש, מסמל את אור החסדים. חסדים וחכמה צריכים להתחבר, להתלבש זה בתוך זה, וזה ייקנה לנו התעלות רוחנית.

בחג פורים ישנו מנהג מעניין מאוד, לשתות יין, עד דלא ידע. אם ביום הזה האדם שיכור כלוט, זה סימן שהוא קיים את המסורת של החג.

כלומר, אם אנחנו מקיימים מבחינה רוחנית את חג הפורים ומתאחדים בינינו, אז בזה אנחנו מובילים לאיחוד את האנושות כולה ומעלים אותה אחרינו לדרגת דבקות עם הבורא. כל האנושות משיגה נצחיות ושלמות. ומצב זה יכול להתגשם אצל מי שנאמר עליו "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". במילים אחרות, האדם שוכח לגמרי על כל ההגבלות. הוא יוצא למרחב שאין בו כלום חוץ מנצחיות ושלמות. את המצב הזה אפשר להשוות רק עם מצבו של אדם ששיכור מאושר ולא משתיית אלכוהול.

בחג הפורים כל רחובות ישראל מלאים בקולות של שירים, ריקודים, קרנבלים, שנקראים "עדלידע". אנחנו מתחפשים וכביכול משנים את האישיות שלנו והופכים להיות אחרים.

שאלה: מדוע אומרים שעם הזמן כל החגים ייעלמו ורק חג הפורים יישאר?

תשובתי: מפני שכל החגים מסמלים מדרגות מעבר בדרך לאיחוד השלם ולהשגת הבורא, דבקות עם הכוח העליון. עד לדרגה הזו, כל החגים מדורגים: ראש השנה, יציאת מצרים, קבלת התורה וכולי. הם מסמלים באופן מדויק את שלבי העבודה לאיחוד בינינו. ואילו פורים זה החג הסופי שמסמל את גמר התיקון. אחריו אנחנו משיגים שלמות ונצחיות במאה אחוז.

מתוך שיחה על חג פורים, 18.2.2015 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/bWPoP

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest