דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיכוך כאב על ידי חשיבות המטרה

שיכוך כאב על ידי חשיבות המטרה

שאלה: כיצד אדם עולה מעל הרגשת החושך שלו ב"אמונה למעלה מהדעת"?

תשובתי: אדם עולה מעל החושך ומעל לכל הבעיות רק על ידי המאור המחזיר למוטב. זה לא חשוב אם הוא מבין את זה או לא, מרגיש את זה או לא. כך מתרחשת וממומשת הפעולה הזאת. ההבדל הוא רק בזה, האם הוא מבין את הפעולה הזאת או לא. זה עניין של השגת הפעולות של הבורא על האדם, גם בהרגשות הטובות והנעימות וגם בהרגשות הרעות והלא נעימות.

צריך להגיע לכזה מצב, כדי לקבל את כל הדברים הרעים כטובים, ככאלה שעוזרים לי להתקדמות. חשיבות המטרה הופכת את טיב הפעולה להפוכה: מהרגשה רעה של הפעולה להרגשה טובה, עד כדי כך שאנחנו מפסיקים להרגיש כאב.

זה נקרא שיש לנו כוח "אמונה למעלה מהדעת". כי חשיבות המטרה מכבה את ההרגשה הרעה שמייסרת אותנו בתוך הרצון לקבל שלנו. זה נקרא שאני מסוגל לעשות "צמצום" ולהתעלות מעל הרגשת הרע. ובצורה כזאת אנחנו מתקדמים.

אבל רק האור עושה את הפעולה, ואילו העבודה שלי היא ביכולת למשוך ולזרז את הפעולה. אני יכול לעורר את האור ולהכין את עצמי כדי להתקרב בכמה שאני רק יכול לפעולה שלו, על ידי הבקשה או ההודיה שלי. באופן כזה אני מקצר את הזמן.

בזה נקבע הזמן שלנו, כי הזמן קיים רק כלפינו. ואילו כלפי הבורא הזמן לא קיים, ואנחנו נמצאים תמיד במצב השלם, המתוקן והסופי. התוספת יכולה להיות רק מתוך ההכרה שלנו, עד כמה שאנחנו מסוגלים לגלות אותו כטוב, כצורה אמיתית של היחס שלו.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מרוץ ספורט במסלול של האור
אל תירדם מאחורי ההגה
מעל לגלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest