דף הבית / חינוך, ילדים / שיחה עם מובטל

שיחה עם מובטל

Laitman_2011-09_6570.jpg

שאלה: נניח, שבא אליך אדם מובטל ושואל: "מה באופן קונקרטי עליי לעשות?" מה היית עונה לו?

תשובתי: הייתי אומר לו כך: אני רוצה להסביר לך, שאתה לא מובטל. היום העולם, כל החברה האנושית – המדינה, העם, המשפחה, כולנו נכנסים לקיום אחר לחלוטין. אנחנו לא צריכים לעבוד 10 שעות ביממה, אלא צריכים לארגן את החיים שלנו בצורה שונה לחלוטין. כולם יגיעו לזה בעל כורחם. הרי אתה רואה, אתה לא היחיד. בסין בכל יום מפטרים מיליון בני אדם וזה גדל מיום ליום. באירופה ובאמריקה אותו הדבר. באפריקה האנשים כפי שהם לא עבדו קודם, כך הם לא עובדים גם עכשיו.

אנחנו למעשה מגיעים למצב שנמחק המושג "מחוסר עבודה", "מובטל". האדם צריך ליצור סביבה שבה הוא ירגיש את עצמו בצורה נוחה. אם צריכים לעבוד בשביל זה, נעבוד, ואם לא, לא נעבוד. העבודה אינה מטרה בפני עצמה. בוא נחשוב ונשוחח כיצד צריכה להיראות האנושות בעתיד אם היום מיליארדי אנשים מתפנים מעבודתם כמשהו שאין בו צורך, ממשהו מיותר ואפילו מזיק.

קיבלתי מכתב מתלמיד שלי שעובד בסין. יש לו חברה גדולה מאוד שמוכרת את מכוניות ה"פולקסווגן" הפופולריות בסין. הוא כותב: "מתחילת החודש לא מכרנו אף מכונית – זו קטסטרופה!" ופעם הם היו מוכרים כמאה מכוניות ביום. אתם מבינים מה קורה? אז מה עושים עם המובטל שיושב לפניי ובוכה?

זאת מגמת הטבע באבולוציה העתידית שלנו. בואו נסתכל למה זה מוביל וננקוט באמצעים הנחוצים כדי שלא נרגיש את עצמנו פגומים מכך שאנחנו לא עובדים. אולי בכלל לא צריכים לעבוד? אולי כל העבודה שלנו מזיקה לנו, לטבע ולסביבה? לסביבה זה בטוח מזיק ואולי גם לנו. ובאיזה דבר נעים יותר נעסוק במקום מה שהיה קודם? בדיוק על זה אני ואתה נדבר.

צריך פשוט להראות לאדם שזו מציאות אובייקטיבית ואם הוא יבין אותה, הוא יראה שחייו הופכים להיות טובים יותר ולא גרועים יותר.

מתוך שיחה מס' 13 על החינוך האינטגרלי, 18.12.11

ידיעות קודמות בנושא:
לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית
לא אבטלה, אלא חירות מהעבדות
עבדי העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest