דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שיחה על סיפור יציאת מצרים, חלק ג'

שיחה על סיפור יציאת מצרים, חלק ג'

אילו כוחות מפעילים את המציאות, איך סיפור יציאת מצרים עוזר להבין כוחות אלו ומהי המשמעות הרוחנית של הדמויות "פרעה" ו"יוסף"? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם בן ציון גירץ)

שיחה שלישית בנושא "סיפור יציאת מצרים" במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

יציאת מצרים אינה אלא מערך של כוחות. התורה מספרת לנו על מאזן הכוחות הפנימיים ולא על תמונה שמוצגת לנו באופן חיצוני, שאינה אלא תצוגה.

אם נבין ונדע לעבוד עם הכוחות הפנימיים, נוכל לשנות את התמונה: דומם, צומח, חי ומדבר. כל שינוי המציאות תלוי בנו. זאת יציאת מצרים.

כשאנחנו מתעלים מעל תפיסת המציאות הנוכחית ותופסים, רואים, את המציאות הפנימית (פנימיות התורה), אנו מקבלים כוחות לשנות את המציאות.

מצרים, זה כוח רוחני – רצון אגואיסטי לעצמו.

העולם הזה הוא כולו מצרים. בכל חלק בין החלקים ובין בני האדם שולט כוח אחד – כמה אני יכול ליהנות יותר מהאחרים, זה פרעה.

פרעה שולט בחומר, אנחנו נמצאים היום במצרים תחת שליטת פרעה, מגלים יחס חדש לפרעה.

"שבע שנות רעב". במקום להתפתח עם פרעה הטוב אנחנו מגלים את הפרעה כרע.

כשאני לומד להכיר את הכוחות, להרגיש בחיבור הדדי עם הכוחות שפועלים, אני יכול להתחיל לנהל את העולם, לתקן את עצמי, לשנות ולנהל. אני יכול להגיע לעולם הנצחי למימד שבו אני שלם ומנותק מכל החומריות ואני רוכש "מסך".

פרעה הוא שעוצר אותנו מלעבור את ה"מחסום". האגו שלנו עוצר אותנו, מחזיק אותנו בחמשת החושים עד שמתגבשים הכוחות האלו שמתפרצים ויוצאים, ואז גם כל הכוחות שנשלחים לרדוף אחרינו אינם יכולים לעצור אותנו.

יציאת מצרים היא יציאה משליטת האגו. יציאה המעבירה אותנו מעבר ל"מחסום" המספקת לנו  הסתכלות חדשה על העולם.

רזי התורה ופנימיות התורה הם הכוחות הנסתרים שמפעילים את עולם את החומר.

ההסתכלות הזאת היא פתח לעולמות אחרים ולפתרון כל הבעיות, לתיקון הכוח הרע לכוח הטוב, כאשר "מלאך המוות" הופך להיות "מלאך הקדוש", עד לתיקון השלם. כשמבינים את הכוחות הפנימיים כבר נמצאים בתיקון הנשמה.

מכירת יוסף לפי התהליכים הפנימיים

אותה הנקודה שקושרת את כל תכונות ההשפעה עם תכונות הקבלה נקראת "יוסף", נקודת המפגש, נקודת המגע בין בית יעקב, בין "פרצוף קדוש", השפעה, לבין "פרצוף מצרים", פרעה.

יוסף הוא המקשר בין כוח ההשפעה לכוח הקבלה על מנת שיהיה טוב לשני הכוחות בהתקשרות ביניהם יחד. יוסף הוא היסוד של התהליך, מבית יעקב המתקשר עם האגו והפיכת כנען לארץ-ישראל.

כל העבודה שלהם בתחילה הייתה הדדית. המצרִים אוהבים את היהודים ולהפך.

לאחר שנכללו זה מזה ומצרים הייתה בשיא הפריחה, מתרחשת ירידה ומתחילים לגלות שהחיבור הזה מביא אותם לרע.

בימינו

גם בימינו, בעולם הזה, חשבנו שנגיע לכל הטוב כמו ב"חלום האמריקאי" וגילינו שלא כך קורה באף מקום בעולם. זה קרה כאן במאה ה- 20 עם גילוי המשבר. אנחנו נמצאים במצב שעלינו לברוח מ"מצרים".

זאת משום, שהנקודה של הרצון לקבל פועלת רק בטווח קצר, על מנת שנתכלל בו ברצון לקבל ואז ניקח אותו למקום התיקון.

תוכנית קודמת בנושא:
שיחה על סיפור יציאת מצרים, חלק ב'
שיחה על סיפור יציאת מצרים, חלק א'
שיחה על יציאת מצרים

שיחות נוספות על חודש ניסן, על האירועים שקרו בחודש זה ועל משמעותם הרוחנית במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים".

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Ok2I3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest