דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שיחה על סיפור יציאת מצרים, חלק א'

שיחה על סיפור יציאת מצרים, חלק א'

אילו כוחות מתגלים בסיפור יציאת מצרים, מהן שבע שנות השובע והרעב במשמעותן הרוחנית ומה זה אומר שיציאת מצרים אמורה לקרות בזמננו? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם בן ציון גירץ)

שיחה ראשונה בנושא "סיפור יציאת מצרים" במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

סיפור יציאת מצרים מתרחש בכל רגע, זאת פעולה שאינה מסתיימת. חקירת המציאות מדורי דורות מגלה לנו כל פעם עולם חדש.

כל עוד ישראל המשיכו להתחבר ביניהם ולהתפתח בתכונת ההשפעה, גילו שמצרים עוזרת להם וחוו "שבע שנות שובע". עד כדי כך שניהול מצרים נמסר לידי יוסף. יוסף, הוא קושר בין הכלים דקבלה לכלים דהשפעה ושולט בכל מצרים.

לאחר הגדילה בארץ גושן החלו המצרים לפחד שעם ישראל גדל והוא חזק מהם, ואז החלו "שבע שנות רעב". כולם הרגישו רעב מלבד עם ישראל ומכרו כל מה שיש להם על מנת לשבור את הרעב, על מנת לספק את הרצון לקבל.

לצאת ממצרים, זאת אומרת, להתנתק מכל אותם הערכים של אומות העולם, לקבוע לעצמנו את הערך העליון, שהוא "ואהבת לרעך כמוך".

החיבור בינינו זו יציאת מצרים הנוכחית, העכשווית. השליטה של מצרים על האדם היא שליטה אידיאולוגית ביחס לחיים ולמטרתם. העולם כולו נמצא היום ב"שבע שנות רעב". מאמצע שנות החמישים של המאה ה- 20 סיימנו את "שבע שנות השובע".

העולם כולו "נאנח היום מן העבודה", וצריך לצאת מ"המצרים" שלו. ביכולתנו להקדים יגיעה, שבאה לידי ביטוי ברצון שלנו לצאת ממצרים, וכך להגיע למצב שבו נצא ממצרים לא ביד קשה, לא בהתנתקות כואבת, אלא בצורה קלה.

לשם כך עלינו לפעול לפי הנחיית המקובלים, ולהוציא לא רק את עצמנו אלא את כל האנושות. הגאולה שלנו היא גאולת כל העולם. אנחנו חיים למעשה בתוך המסר של יציאת מצרים ומעבירים אותו הלאה לכולם.

יציאת מצרים של היום, היא יציאה מפרעה המודרני – זה כל האגו העולמי שמכביד על כולנו, ועלינו להתעלות מעליו ליחסים של חיבור בינינו. עלינו להתחבר, להיות מותאמים לטבע, לכוח העליון.

תוכנית קודמת בנושא:
שיחה על יציאת מצרים
שיחה על ליל הסדר
שיחה על פסח

שיחות נוספות על חודש ניסן, על האירועים שקרו בחודש זה ועל משמעותם הרוחנית במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest