דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיחה על הנקה (למתקדמים)

שיחה על הנקה (למתקדמים)

thumbs_ml_ynet_28-04-08_100_wp2.jpg

לאחרונה קיימתי שיחה על חינוך ילדים, מלידתם ועד גיל שנתיים. בשיחה השתתפו: חגית תלם-מנהלת פרויקטים ב"בית קבלה לעם", שלי פרץ- כתבת "קבלה לעם" ובעלת טור באתר ynet וניב נבון – ראש מחלקת הפצה באינטרנט, שגם הנחה את השיחה.

laitman_2008-07-23_beseda-vospitanie-s-nulia-do-dvuh-let.jpg

בספר הלימוד העיקרי של הקבלה, תלמוד עשר הספירות, הכולל יותר מ-2000 עמודים של טקסט מורכב, מוקדשים בערך כ-30 עמודים להסבר על ההתפתחות העוברית של הנשמה ברחם, באח"פ של הפרצוף העליון, של "אמא" (בינה). ההתפתחות נמשכת בין 7 ל-9 או 12 חודשים, בדרך כלל 9, ולאחר מכן באה הלידה וההנקה במשך 24 חודשים, כ- 200 עמודים של טקסט מורכב מוקדשים לזה.

הנשמה מתחילה את התפתחותה מהנקודה שבלב, כאשר האדם שואל את עצמו על משמעות החיים. על ידי משיכת אור עליון לנקודה הזו מתחיל האדם לפתח את נשמתו. הוא עובר שלבים של הסתר רגיל וכפול ולאחר מכן נכנס ל"עיבור", כלומר, לחיבור לפרצוף עליון במידה שמוכן להיות איתו למרות הקושי. והקושי הזה רק גדל. אבל על-ידי ההתחזקות בקשר עם העליון, למרות ההפרעות של האגו המושך אחורה, הוא מקבל יותר ויותר את התכונות של העליון – השפעה ואהבה, עד שמשיג את כל התכונות שלו על-ידי ביטול עצמו. לכן, העובר אינו נחשב כזר וכהפרעה בעליון.

בשלב זה מסתיימת תקופת התפיסה הפסיבית של תכונות העליון, שהיא בעצם אותה התפתחות בצורת עובר. העובר מתפתח על-ידי קבלה פסיבית של האור, שנקרא משום כך "דם" (דם מהמילה "דומם") – קבלת התכונות של העליון באופן פסיבי.

ההריון מסתיים בכך שהאדם רוצה לעבור מביטול עצמי למעשים פעילים עם העליון, וזה מכריח את העליון לדחות את האדם מהקשר הקודם. אילו העובר היה נשאר ברחם של האם לתקופה שהיא מעבר לזמן הרצוי, הוא היה נדחה. העליון דוחה את התחתון ומכריח אותו לקשר יעיל יותר, שנקרא "הנקה", היוצר בשבילו תנאים לקבלת אור חסדים (חלב) שהופך בתחתון לדם במשך 24 חודשים. בתקופה זו התחתון רוכש תכונות של השפעה, בינה, גלגלתא עיניים. שלב זה מביא את האדם להימצא בהרגשה מלאה של העולם העליון, להיות חופשי מהאגו שלו, להרגיש את העליון וללמוד ממנו.

הידע בחוקים של השורשים שלנו ובעבודה של הכוחות העליונים, מאפשר לנו להבין באופן מוחלט מהי העבודה הנכונה ביחס לתינוק בעולם שלנו, לחינוך שלו, לתקשורת עם העובר ועם התינוק, לתקשורת עם הנוער המתבגר, ולבנות מערכת נכונה ביחסים, וליצור תנאים למימוש אופטימלי של האפשרות הניתנת לנו בחיים האלו, להשגת מטרת הבריאה שלנו.

5 comments

  1. מכיוון שאין לי מילים להביע את התפעלותי מהכתוב, תודה !

  2. אבל איך מתרגמים את הדברים המאוד מענינים באמת לתכליס?למשל: תינוק קם באמצע הלילה עם כאביי שיניים.

    יש רופאים שאומרים שכל פעם שהוא קם צריכים לקחת את התינוק ולהרגיע אותו. יש שאומרים לא לגעת בו באמצע

    הלילה כדי שהוא ילמד לישון כל הלילה. ויש גם מצב שאין לו כאיבים סתם בוכה.איך אמא יכולה להשתמש בעיקרונות

    של הקבלה הנאמרים למעלה לפתור בעיות יומיומיות כאילו?

  3. פשוט, לתת.          הלב הפנימי כבר ישיר לך שיר שלא תוכלי להתעלם מעוצמת התענוג והחיבור בכל שעה בכל מצב.     אמא.

  4. אז אם יש לי בעיות הנקה עם כל ילדיי, והם סובלים ומתפתלים בעת הנקה, זה אומר שאני לא יודעת לתת? איך אני יכולה לתקן את זה?

    תודה מראש,

    גם אמא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest