דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיזוף בריא באור החוזר

שיזוף בריא באור החוזר

שאלה: במה צריך להתרכז בזמן קריאת ספר הזוהר: באור או בחיסרון?

תשובתי: מה אתה יכול לעשות עם האור? אנחנו רק יודעים שבטבע נמצא כוח גדול ושלם, טוב ומיטיב לכולם, לרעים ולטובים. כלומר, גם לאלה שרוצים וגם לאלה שלא רוצים להתקדם בהתאם לחוקים שלו.

למעשה, אנחנו נמצאים בשדה של אור, שנמצאת בו תכונת ההשפעה. הדבר דומה לחוקי הפיזיקה, שקובעים את ההתנהגות של כל שדה כוח אחר: הכוח האלקטרומגנטי או כוח הכובד. וכדי שהשדה הזה ישפיע עלינו בצורה היעילה ביותר, אנחנו צריכים לקיים את התנאים שלו ולהיות דומים לו. ואז הוא יפעל עלינו בצורה החזקה ביותר.

הרגישות שלנו לשדה הזה תלויה במידה שבה אנחנו רוצים להיות תואמים אליו. כל הטבע הדומם, הצומח והחי, נעים בצורה טבעית לקראת האור. ואילו האדם לא. הוא צריך בכל מצב לקבוע בעצמו את היחס שלו לאור, כלומר, כביכול "לסובב" את עצמו ולהציב את עצמו תחת ההשפעה המתאימה והיעילה ביותר.

בזכות זה שהאדם מסתובב בזוויות שונות כלפי האור, הוא לומד את האור, מכיר את כל הטבע, את הרצון, את סדר ההתפתחות שלו וצורת ההתפתחות שלו. הוא מבין מדוע הוא צריך לסובב את עצמו דווקא בצורה כזאת, כתוצאה מהתכונות והרצונות שהתעוררו בו, שמחייבים אותו לחפש את ההשפעה המתאימה, שנסתרת באור.

על ידי כל העבודה הזאת האדם לומד את הבריאה ואת הכוחות שפועלים בה: את הרצון לקבל ואת הרצון להשפיע. חוץ מזה אין שום דבר. והשכל שהוא משיג יחד עם זה, שייך לעליון, לבורא. כי לא האור ולא הרצון לא שייכים למדרגה העליונה, לאלוקות.

השכל של בעל הבית, שמפעיל את הכול ושולט בכול, הוא שמנהל את שניהם: את האור ואת הכלי. והאדם, כתוצאה מכך שהוא מסובב בכל פעם את הכלי שלו למצב מסוים ביחס לאור, מתחיל להבין את הבריאה ולהכיר את השכל שנמצא מעל לכלי ולאור. זאת ההזדמנות שניתנה לנו: להשיג את השכל הפועל. זה כמו להסתכל על שולחן, ומתוך כך להשיג את השכל של הנגר. וזאת כל העבודה שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
איך "לרקום" נברא
לאורך המסלול של האור
"שיכורים" מהאור

One comment

  1. גילה דיין

    רב,בלוג מקסים, מגוון ומעניין,אני חושבת שחייבים להפיץ אותו יותר, אולי בפייסבוק, באינטרנט, טור קבוע בעיתון(כל פעם מאמר אחר). ישנם הרבה
    אופציות.כמובן שכל אופציה לגופה מותאמת למאמרים באופי, ובסגנון שלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest