דף הבית / כלכלה / כסף / שטראוס-קאהן נתן לאירו רק שבוע

שטראוס-קאהן נתן לאירו רק שבוע

ידיעה: "יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר שטראוס-קאהן, שמופיע בפומבי רק לעיתים רחוקות לאחר שערוריית המין, הודיע בוועידה הכלכלית בבייג'ין שלמנהיגי אירופה לא נשאר יותר משבוע ימים להצלת האירו.

לדבריו, פירוק גוש האירו לא יפתור את בעיות משבר החובות, ולכן צריך לרכז את כל המאמצים במימון מחודש של הבנקים באיחוד. שטראוס-קאהן סבור שבינתיים הפוליטיקאים האירופאים מעלימים עין מהמצב האמיתי".

התייחסותי: אין ספק שהוא צודק, אבל רק חלקית. העניין הוא שגם הפיתרון המוצע על ידו (מימון מחודש של הבנקים באיחוד האירופי) הוא רק כדי "למשוך זמן", ואת הזמן הזה צריך לנצל בדחיפות כדי לחנך את האירופאים להבנת העולם החדש וראייתו דרך "המשקפיים האינטגרליים" כקשור הדדית, כדי שהם יפעלו בתוכו רק מתוך הראייה הזאת.

במקרה כזה, תוך כדי הפנמת היחסים האינטגרליים החדשים והשינוי עצמי, האנשים יוכלו לשנות בצורה הדרגתית ורכה את היחסים החברתיים האגואיסטיים לערבות הדדית, לשנות את היחסים בתוך המשפחה, בעבודה, ולאחר מכן בעסקים, בכלכלה ובפיננסים…

ידיעות קודמות בנושא:
הצלת האירו עלולה לזעזע את אירופה
השלטונות ממהרים להציל את האזור מהמשבר
פיתרון המשבר – עזרה הדדית!

One comment

  1. כלל גדול בכלכלה "למקסם את הרווחים".
    מפעלים הגיעו לשיא יעילותם בניהול, ייצור, שיווק ומכירות, הפדיון הגיעה למקסימום, אך לא הספיק, בוא נמכור מניות על מנת להתרחב ואז מחיר המניה נקבע על ידי השוק כצפי של הגידול הפוטנציאלי של אותו מפעל, לאחר מכן נוצרו אופציות וכל מיני מכשירים פיננסיים.
    הכלכלה הפכה לתמונה של פיקאסו המוערכת במיליוני דולרים. מה יקרה לאנושות ברגע שתשים לב שמדובר בפיסת בד וקצת צבע?
    איך ממחישים זאת למנהיגים, אין אלטרנטיבה לא מימין ולא משמאל, כולם חושבים שוק (למקסם את הרווח) שהוא תמיד zero sum game/

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest