דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שורש העבודה הרוחנית

שורש העבודה הרוחנית

השורש של העבודה הרוחנית הוא במציאת הבסיס לפעולת הבורא עלינו. ברגע שמתגלה לנו שהבורא נמצא בכל דבר, מייסד, מייצב כל מצב ומצב, אז בעצם מרגע זה אנחנו מתחילים את העבודה בהבנה, בהכרה. ההבנה וההכרה הללו הן "למעלה מהדעת", ב"כלים" חדשים, ולא ב"כלים" שיש לנו עכשיו.

לכן, כל העלייה שלנו במדרגות של הגילוי, זה גילוי של ההשגחה העליונה, בירור של זה, שהבורא ארגן וסיבב לנו את כל הסיבות של המקרים שקרו. ככל שאנחנו עולים גבוה יותר בסולם ההשגה, כך אנחנו מגלים יותר ויותר לעומק את השורשים שלנו, בכך שמביטים לאחור על כל הדרך שעברנו ועולים עד לעולם אין סוף.

כל פעם אנחנו מגלים, שלכל מקרה היה שורש הרבה יותר עמוק ממה שחשבנו. לכל פעולה הכי קטנה ולכל מצב קטן היו אלף סיבות שונות שקשורות לעוד אלפי פעולות חשובות שנוגעות ממש ליסודות הבריאה.

היה נדמה לנו, שמתרחשים איתנו איזה שהם מקרים פרטיים ומקריים ביחסים עם החברים, עם הקבוצה, עם העולם החיצוני, עם בני ביתנו, עם עצמנו. אבל פתאום אנחנו מגלים איך כל זה, כולל הפריטים הקטנים ביותר, מקושר עם כל המציאות, עם אלפי שנות התפתחות האבולוציה בעולם שלנו, עם גלגולים אחרים, עם יסודות של כל המציאות, של כל הבריאה, הנמצאים מעל לכל העולמות.

כך מתוך ה"פָּנים" אנחנו מגלים את ה"אחוריים", ומתוך ה"אחוריים" מגלים את ה"פָּנים". כך בכזאת תמיכה הדדית, כמו שנאמר: "אחור וקדם צרתני", אנחנו מגלים את הנהגתו הישירה והעקיפה. אדם משתוקק ל"פָּנים", מגלים לו "אחוריים", וכשהוא משתוקק ל"אחוריים", אז מגלים לו את ה"פָּנים", וכך זה בתוך זה, "אור חסדים" ו"אור חכמה" מתגלים לו ב"כלים" החדשים והוא משיג את השורשים שלו.

ומתוך השורשים הוא כבר משיג את מי שמיישם, מייסד ומייצב אותם, כלומר את הבורא, כמו שכתוב: "ממעשיך הכרנוך".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "סוד העיבור – לידה", 29.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מטרת החיים היא גילוי הבורא
בשליטת הכוח האחד
מבט על המציאות דרך עולמות מקבילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest