דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שורש אחד, כוח אחד לכולם

שורש אחד, כוח אחד לכולם

מתוך שיעור מקדים לכנס סנט פטרבורג

שאלה: האדריכלות של סנט פטרבורג הדהימה אותי. כל מבנה הוא יצירת מופת, והם כולם בנויים כדי לגרום תענוג לאישה. אם הרצון הנשי הוא עד כדי כך חזק ויכול לחייב בני אדם לבנות ארמונות, אז איך אנחנו יכולים לחייבו לעבוד בכיוון של רוחניות?

תשובתי: בימינו מתרחש טשטוש, שוויון בין נשים וגברים. אנחנו רואים את זה ביחסי המין, בעבודה, הלכה למעשה בחיים שלנו, בכל מקום. אני חושב, שאותו הדבר ודאי מתרחש גם בתנועה הרוחנית שלנו.

נדמה לי, שאותן התכונות שהנשים רכשו לעצמן, נניח בחמישים השנים האחרונות (אף על פי שזה החל כבר מזמן), יותר ויותר מקרבות אותן לגברים, והגברים בתורם, מבלי לשים לב, "נסחפים" לכיוון הנשים. כלומר הטבע שלהם מתקרב יותר ויותר ביניהם, הופך להיות פחות מנוגד.

האישה עובדת, עוסקת בפוליטיקה, משתתפת בהכל בשווה לגברים, ובמקרים רבים מגלה את עצמה בצורה הרבה יותר בהירה ומלאה כישורים. אנחנו יודעים כיצד הנשים עובדות אצלנו, עד כמה הן משתוקקות להשפעה, להשגה רוחנית. ההשתוקקות הנשית להשגה רוחנית הרבה יותר גבוהה מאשר ההשתוקקות הזכרית.

לכן אני חושב שאנחנו לא צריכים לחדד את תשומת ליבנו על השאלה הנשית, היא, כפי שהיא בפני עצמה, לא קיימת. ברוב המקרים אני שומע מאחורי השאלות של הנשים איזו הרגשה תת הכרתית, שכאילו מגיע לנו יותר.

לא מגיע לכן שום דבר יותר. אני מדבר במלוא הרצינות. מגיע לכן בדיוק כפי שמגיע לגברים. ולא צריך להתלונן ש"אנחנו כאלה חלשות, נזרקנו איפה שהוא לשוליים".

האישה, היא אדם, האישה היא חלק מהקבוצה, חלק מהחברה שלנו, כמו גם בכללות העולם המודרני. לכן אין שאלה נשית. תעבדו בדיוק כמו הגברים ותקבלו את אותו הדבר. אנחנו לא נתקדם לשום מקום זה ללא זה. אנחנו עובדים יחד!

התפקיד שלכן הוא לבנות ביניכן ויחד עם הגברים אחד שלם יחידי: קבוצה גברית או חלק ממנה, קבוצה נשית, ואנחנו מעל לטבע שלנו בכוונה להתחבר בינינו, מפני שלכולנו שורש אחד, זהו כוח אחד לכולם. אני סבור שבקבוצה העולמית שלנו כולם שווים.

מתוך שיעור הכנה לכנס בסנט פטרבורג, 11.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קחו את זה בחשבון
לא לחכות, אלא לפעול
הרצון הנשי מוביל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest