דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שונים בגשמיות, שווים ברוחניות

שונים בגשמיות, שווים ברוחניות

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 2

שאלה: האם נשים יכולות להפיץ את חכמת הקבלה דרך מוזיקה ושירה, כפי שעושים זאת הגברים?

תשובתי: ככל שהעולם יתקדם, ההבדלים בין הגברים והנשים ילכו ויפחתו. אנחנו רואים שכך זה מושרש בטבע. אני מדבר על ההתקדמות הרוחנית. הרי אנחנו ניצבים בפני האיחוד.

מדוע במאה ה-20 הופיעה פתאום ההשתוקקות לשוויון בין גברים ונשים? – מפני שהטבע מוביל אותנו לאיחוד, ובאיחוד אנחנו שווים. לכן זה מתרחש בינתיים במדרגה הגשמית, עד שנתחיל לעלות לדרגה הרוחנית.

צריך רק לשמור (ואיננו מסוגלים לכך בעולם שלנו) את התכונות של הגבר ושל האישה, לא להתבלבל ולא לחשוב שהן שוות, אלא לראות את הייחודיות שלהן. אם לא נראה את זה, לא נוכל ליצור את הקשר הנכון. הטבע מחולק לשני מינים בצורה מדויקת ומוחלטת, ואיננו יכולים למחוק את זה. אנחנו רק צריכים למצוא את הקשר הנכון, כפי שמסבירה חכמת הקבלה.

איננו יודעים כיצד לבצע זאת בחיי היום יום שלנו, ולכן עשינו כל כך הרבה שטויות, שהמשפחה נהרסה, וכל אחד הולך לאן שבא לו. אנחנו מתחילים בהדרגה להסיק מסקנות מהתפיסות המוטעות האלה.

וברוחניות יש לנו שיטה ברורה: הנחיצות של הנשים צריכה לדחוף את הגברים. האישה עוסקת בכל סוגי הלימוד וההפצה. יחד עם זה, בהפצה יש לה תפקיד גדול יותר משל הגבר, מפני שההפצה דומה ללידה, כלומר היא אופיינית דווקא לאישה.

יכול להיות שהגבר מבצע יותר, אך האישה מכינה. כשם שהאישה מכינה, והגבר יוצא אל היער לצוד, לגלות יבשות, וכן הלאה. הוא עושה זאת כדי להביא את זה אחר כך לאישה וליצור חיים חדשים.

לכן חובה להשתתף יחד בהפצה. אפילו אינני מתאר לעצמי כיצד אנחנו יכולים היום להתקיים ולהציג את עצמנו ללא הנשים.

ישנן הרבה נשים שעוזרות לי בעבודה, והעזרה שלהן משמעותית יותר מעזרת הגברים. אני סומך הרבה יותר על אישה מאשר על גבר. זהו כוח הרבה יותר נאמן, קבוע, נכון, שאין לו תחליף.

אם אני רואה שנשים משתתפות בעשייה, אני רגוע בקשר לתוצאה, הכול יסתדר. ואם פועלים רק גברים, זו עוד שאלה! יחד עם זה, זה לא חיסרון או מעלה, אלא אלו פשוט חלקים שחייבים להשלים הדדית זה את זה.

הגבר תמיד מחפש משהו חדש, ולכן הוא לא יציב ולא עקבי. האישה יותר יציבה, אך זה מקשה על ההתקדמות האישית שלה. כשאנחנו מתאחדים יחד, אנחנו עובדים.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שוויון מזויף
על שוויון ועל עליונות
שוויון אמיתי ולא מזויף

One comment

  1. " שונים בגשמיות, שווים ב רוחניות"
    בתשובה זאת אתה אומר שהאשה היא יציבה ועקבית והגבר לא.
    אני אמנם מחשיבה את עצמי(וגם הסביבה שלי) נשית. אני אוהבת את עבודות הבית ואני אוהבת ילדים, בן אדם מטפח כזה. אבל בזוגיות שלי אני היא שכל הזמן צריכה משהו חדש ולא עקבית. זה בלבול מהנשמה או מהאישיות? יכולליהיות שגם זה משתנה בנשמה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest